اعطای 12 ميليارد تومان تسهيلات قرض‌الحسنه به مددجويان اردبيل

مدیر امور شعب صندوق امداد ولایت استان اردبيل از اعطای 12 ميليارد تومان تسهيلات قرض‌الحسنه به مددجويان اردبيلی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، قدير حسن‌زاده، مدیر امور شعب صندوق امداد ولایت استان اردبيل با اشاره به اينكه بيش از 12 ميليارد تومان تسهيلات قرض الحسنه كارگشايی و خوداشتغالی به خانوار تحت حمايت اين استان در 9 ماهه نخست سال‌جاری پرداخت شده است، گفت: 4 هزار و 150 نفر از مددجويان تحت حمايت كميته امداد استان اردبيل از وام‌های قرض الحسنه كارگشايی و اشتغال‌زايی اين نهاد بهره‌مند شده‌اند.

وی با اعلام اينكه بيش از 3 هزار و 600 نفر از مددجويان تحت حمايت اردبيلی با دريافت وام كارگشايی بخشی از مشكلات خود را رفع كرده‌اند، بيان كرد: برای رفع گرفتاری ‌های خانوار تحت حمايت 6 ميليارد و 600 ميليون تومان تسهيلات قرض الحسنه كارگشايی پرداخت شده است تا آنها بتوانند مشكلات اساسی زندگی خود را برطرف كنند.

مدیر امور شعب صندوق امداد ولایت استان اردبيل با بيان اينكه اعطای تسهيلات كارگشايی از جمله مهم‌ترين خدمات كميته امداد اردبيل در عرصه خدمت رسانی به نيازمندان است، افزود: چنين تسهيلاتی به‌صورت كاملا قرض الحسنه و با اقساط بلند مدت در اختيار خانوار تحت حمايت و اقشار آسيب‌پذير قرار می‌گيرد تا گرهی از مسائل آنها گشوده شود.

حسن‌زاده با اشاره به اينكه به 500 نفر از مددجويان تحت حمايت نيز وام اشتغال و خودكفايی پرداخت شده است، افزود: در اين زمينه حدود 5 ميليارد و 500 ميليون تومان تسهيلات اشتغالزايی در اختيار مددجويان قرار گرفت تا با راه‌اندازی شغل مورد نظر خود بتوانند به‌ استقلال اقتصادی دست يابند.

وی با اشاره به اينكه پرداخت وام‌های اشتغال‌زایی يكی از راهكارهای مهم اين نهاد به‌منظور توانمندسازی و خودکفایی خانوار تحت حمایت است، گفت: ايجاد فرصت‌های شغلی مناسب و پايدار برای خانوار تحت حمايت اين استان موجب کاهش وابستگی مددجويان به كميته امداد شده و مسير خوداتكايی آنها را هموارتر می‌كند.

حسن‌زاده با بيان اينكه بسياری از مددجویان تحت حمايت با اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی به خودکفایی رسیده و از چرخه حمایتی كميته امداد اردبيل خارج شده‌اند، افزود: برای توانمندسازی و خودكفايی خانوار تحت حمايت فعاليت‌های گسترده‌ای را به كار گرفته‌ايم كه اميد است با همكاری مضاعف خيران بتوانيم گام‌های موثرتری را در اين زمينه برداريم.

مدیر امور شعب صندوق امداد ولایت استان اردبيل با اشاره به اينكه سپرده‌گذاری هر چه بيشتر خيران در صندوق امداد ولايت موجب تسهيل و تسريع در روند پرداخت وام‌های قرض الحسنه كارگشايی و اشتغال‌زايی به مددجويان تحت حمايت و افراد نيازمند می‌شود، گفت: ترويج فرهنگ قرض الحسنه در جامعه، از جمله اساسی ترين اهداف راه‌اندازی صندوق امداد ولايت است كه تاكنون نتايج مناسبی را در پی داشته است.

وی با اعلام اينكه حدود 38 هزار خير اردبيلی در صندوق امداد ولايت اين استان سپرده‌گذاری كرده‌اند، بيان كرد: نيكوكاران با سپرده‌گذاری 3 ميليارد و 400 ميليون تومانی خود در اين صندوق به رفع بسياری از مشكلات و گرفتاری‌های خانوار بی‌بضاعت كمک كرده‌اند.

حسن‌زاده با بيان اينكه آزادی 6 نفر از محكومان جرائم غير عمد از ديگر اقدامات نيكوكاران اردبيلی است، افزود: 60 ميليون تومان «وام محكومان» در اختيار زندانيان واجد شرايط قرار گرفت تا از زندان آزاد شده و به آغوش گرم خانوار خود بازگردند.

 

انتهای پيام/ح

پرداخت وام اشتغال و خودکفایی به مددجویان اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.