ايجاد اشتغال برای 1200 مددجوی اردبيلی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل از ايجاد اشتغال برای یک هزار و 200 مددجوی استان اردبيل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه هزار و 236 فرصت شغلی در هشت‌ماهه نخست سال‌جاری برای مددجويان تحت حمايت اين استان ايجاد شده است، گفت: بيش از 13 ميليارد تومان تسهيلات اشتغال و خودكفايی براساس استعداد، توانايی‌ها و علاقه مددجويان پرداخت شد تا آنها بتوانند شغل موردنظرشان را ايجاد كنند.

وی با بيان اينكه 950 مددجوی تحت حمايت اين استان با دريافت تسهيلات اشتغال‌زايی كميته امداد وارد بازار كار شده‌اند، افزود: 286 نفر از مددجويان اردبيلی نيز با بهره‌گيری از ظرفيت مؤسسات كاريابی در كارخانه‌ها و كارگاه‌های صنعتی مشغول به فعاليت شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اينكه 17 ميليارد تومان از تسهيلات اشتغال مددجويان تحت حمايت پشت نوبت بانک های عامل قرار دارد كه اميد است با تأمین اعتبار تا پايان سال در اختيار آنها قرار گيرد، بيان كرد: از جمله مشكلات مددجويان اردبيلی برای دريافت وام اشتغال، نداشتن ضامن است كه از بانک ‌های عامل خواستاريم با رأفت بيشتری به ياری خانوار تحت حمايت اين استان بشتابند.

دشتی با بيان اينكه بانک ‌ها نهايت همكاری را با اين نهاد دارند، گفت: افزایش تعامل و همكاری بانک‌های عامل موجب می ‌شود تا مددجويان بيشتری وارد بازار كار شوند كه اين امر خوداتكايی و استقلال اقتصادی آنها را رقم خواهد زد.

وی با اشاره به اينكه 8 ميليارد تومان از تسهيلات پرداختی توسط بانک‌های عامل و صندوق كارآفرينی اميد در اختيار مجريان طرح‌های خودكفايی اين استان قرار گرفته است، بيان كرد: 5 ميليارد تومان وام اشتغال‌زايی نيز از طريق صندوق امداد ولايت به مددجويان تحت حمايت پرداخت شده است.

دشتی با بيان اينكه خيران 3 ميليارد و 800 ميليون تومان در صندوق امداد ولايت سپرده‌گذاری كرده‌اند، افزود: هر چقدر سپرده‌گذاری نيكوكاران در اين صندوق بيشتر شود به همان ميزان می توانيم خدمات قابل‌توجهی را به خانوار تحت حمايت و اقشار آسیب‌پذیر اين استان ارائه كنيم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اينكه 45 درصد از طرح‌های اشتغال‌زایی در زمينه دامپروری اجرا شده است، گفت: با توجه به بافت جغرافيايی استان اردبيل، ظرفيت بسياری برای بهره‌برداری از طرح دامپروری در سطح اين استان وجود دارد كه تلاش داريم طرح‌های دامپروری را از حالت سنتی خود خارج كرده و با رويكرد جديدی برای مددجويان در اين زمينه اشتغال‌زايی كنيم.

وی با بيان اينكه حدود 9 درصد از شير و پشم اين استان توسط مددجويان اردبيلی توليد می‌شود، افزود: بخش مهمی از گوشت قرمز و لبنيات اردبيل نيز توسط مددجويان تحت حمايت اين استان تأمين می‌شود.

دشتی با اشاره به اينكه 36 درصد از اشتغال ايجاد شده برای مددجويان اين استان در زمينه خدمات، 16 درصد در زمينه صنایع‌دستی و 4 درصد نيز در زمينه كشاورزی و شيلات انجام گرفته است، بيان كرد: در تلاش هستيم تا با اجرای طرح‌های جديد و نوين گام‌های مؤثرتری را برای توانمندسازی و خوداتكايی خانوار تحت حمايت اين استان برداريم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بيان اينكه 3 هزار و 770 نفر از مددجويان اردبيلی نيز از كارگاه‌های مهارت‌آموزی بهره‌مند شده‌اند، گفت: برگزاری كارگاه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای يكی از مهم‌ترين فعاليت‌های كميته امداد اين استان برای توانمندسازی خانوار تحت حمايت محسوب می‌شود كه آنها پس از اخذ گواهی مهارت با دريافت تسهيلات اشتغال می توانند شغل موردنظر خود را ايجاد كنند.

وی با اشاره به اينكه يكی از راهكارهای تحقق اقتصاد مقاومتی اجرای طرح اشتغال پايدار و مناسب برای اقشار بی‌بضاعت جامعه است، بيان كرد: فعاليت‌های مناسبی توسط كميته امداد استان اردبيل در زمينه تحقق اقتصاد مقاومتی انجام گرفته است كه اميدواريم با همكاری‌های مضاعف دستگاه‌های اجرايی، بانک‌های عامل و خيران بتوانيم گام‌های مؤثرتری را در اين زمينه برداريم.

دشتی با بيان اينكه درصدد هستيم تا پايان سال‌جاری تمامی اعتبارات بانكی را برای ايجاد اشتغال مددجويان اردبيلی جذب كنيم، افزود: ايجاد اشتغال خرد برای خانوار تحت حمايت اين استان نتايج بسيار مهمی را به دنبال دارد كه از جمله مهم‌ترين آنها تحقق اقتصاد مقاومتی است.

 

انتهای پيام/ح

بهره مندی بیش از 3 هزار مددجوی اردبیلی از کارگاههای مهارت آموزی

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.