سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو؛

شهرک صنایع سبک منطقه آزاد ماکو آماده جذب سرمایه گذار

با فراهم شدن زیرساخت های سایت شهرک صنایع سبک به عنوان پنجمین شهرک صنعتی منطقه آزاد ماکو ، این شهرک آماده جذب سرمایه گذاران است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ اکبر نوبخت سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو مساحت شهرک های صنعتی پیش‌بینی شده برای این منطقه را 881 هکتار عنوان کرد و افزود: از اين ميزان 50 هکتار فعال، 502 هکتار در حال آماده‌سازی و واگذاری و 131 هکتار نیز در دست طراحی است.

وی تصریح کرد: با توجه به تکمیل ظرفیت شهرک های صنعتی منطقه و به منظور افزایش تعداد واحدهای تولیدی صنعتی، طراحی و احداث سایت صنایع سبک و شهرک سنگ و صنایع سنگین در دستور کار سازمان قرار گرفت و امروز سوله های شهرک صنایع سبک آماده شده و سال 97 قابل واگذاری است.

نوبخت با اشاره به احداث شهرک صنایع سبک گفت: این شهرک نیز به مساحت 130 هکتار است که آماده واگذاری به طرح های صنعتی شامل برق و الکترونیک، نساجی، سلولزی، شیمیایی، غذایی، دارویی، صنایع فلزی و ماشین آلات، کسب و کار و فن آوری می باشد.

وی مبلغ هزینه شده برای این پروژه را 131 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: شهرک صنایع سنگین نیز به مساحت 500 هکتار برای احداث کارخانجات فرآوری مواد معدنی، سنگ های تزئینی و صنایع سنگین طراحی گردیده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر کارخانه های متعددی در این شهرک در حال احداث می باشد که می توان به کارخانه سیمان مهر ماکو، کارخانه تولید کربنات کلسیم و ... اشاره کرد.

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو توسعه فراصنعتی و رشد فناوری در منطقه آزاد ماکو، توسعه صنایع دانش بنیان، رقابت پذیر و صادرات گرا را راهکار اصلی توسعه منطقه آزاد ماکو عنوان کرد.

انتهای پیام/ح

هزینه 131 میلیارد ریال برای احداث شهرک صنایع سبک در منطقه آزاد ماکو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.