نماینده شاهرود، میامی و بسطام ؛

لزوم افزایش صادرات در مناطق آزاد کشور

نماینده شاهرود، میامی و بسطام و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: لازم است با افزایش صادرات در منطقه آزاد ماکو به اهداف مناطق آزاد دست یابیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ سید حسن حسینی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در سفر به منطقه آزاد ماکو و بازدید از طرح های عمرانی و زیر بنایی این منطقه با اعلام این مطلب گفت: در کنار فعالیتهای صورت گرفته فقدان مدیریت کلان بر مناطق آزاد و نظارت بر تمامی امور برای تسهیل آنها و نبود انسجام در بین ادارات و سازمانها از کاستی های مناطق آزاد است که لازم است به آنها توجه شود.
وی با بیان اینکه در کل مناطق کشور این مناطق با اهداف کلان که در قانون به آنها اشاره شده است فاصله دارند،افزود: انتقال تکنولوژی، صادرات، واردات و سپس صادرات همراه با آنالیز و ارزش افزوده، از جمله این مشکلات در مناطق آزاد کشور هستند.
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه در منطقه آزاد ماکو هم واردات بیشتر از صادرات به چشم می خورد گفت: لازم است با افزایش صادرات در منطقه آزاد ماکو به اهداف مناطق آزاد دست یابیم.
وی منطقه آزاد ماکو را منطقه ای با ظرفیت و استعداد بالا نام برد و تصریح کرد: این منطقه بخاطر قرار گرفتن در معبر اصلی کشور به سمت اروپا و ترکیه می توان صادرات کالا را در این منطقه رونق داده و آن را تسهیل کرد.
حسینی در ادامه کمک و مساعدت دولت برای افزایش صادرات و کمک به درآمد بیشتر در این مناطق را کارساز دانست و افزود: با کارها میتوان به اهداف مناطق آزاد در کشور دست یافت.
انتهای پیام /م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.