ارومیه؛

بهره برداری سایت صنایع سبک منطقه آزاد ماکو

مدیرعامل منطقه آزاد صنعتی و تجاری ماکو گفت: احداث سایت صنایع سبک منطقه آزاد ماکو نیز به مساحت ۱۳۰ هکتار تا پایان امسال آماده بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ حسین فروزان با اقدامات سازمان منطقه آزاد ماکو در حوزه احداث و بهسازی مداری پرداخت و اظهار داشت: از ابتدای سال 93 تا امسال 68 میلیارد ریال اعتبار برای بهبود، استانداردسازی و افزایش فضای آموزشی مدارس منطقه آزاد ماکو اختصاص یافته و 35 میلیارد ریال نیز توسط خیرین مدرسه‌ساز هزینه شده است.

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو گفت: اقدامات مطالعه و احداث سایت صنایع سبک منطقه آزاد ماکو نیز به مساحت 130 هکتار برای استقرار صنایع سبک از تیر ماه سال 93 آغاز شده و امسال نیز به پایان می‌رسد.

وی افزود: در حال حاضر 40 هکتار از آن آماده واگذاری به طرح‌های صنعتی برق الکترونیک، نساجی، سلولزی، شیمیایی، غذایی، دارویی، صنایع فلزی و ماشین آلات، کسب و کار و فناوری است.

فروزان با بیان اینکه بسترسازی برای ایجاد واحدهای صنعتی جدید در منطقه بنا به نیازهای صنعتی کشور از اهداف منطقه آزاد ماکو است خاطرنشان کرد: بیش از 20 فقره قرارداد واگذاری برای احداث واحد تولیدی منعقد شده است.

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو بیان کرد: شهرک سنگ و صنایع سنگین منطقه آزاد ماکو به مساحت 500 هکتار از بهمن ماه سال 93 آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

وی اظهار داشت: برای احداث کارخانجات فرآوری مواد معدنی، سنگ‌های تزئینی و صنایع سنگین در نظر گرفته شده است از این میزان هم اکنون 100 هکتار طراحی و بخشی از آن واگذار شده است.

فروزان گفت: در حال حاضر کارخانه‌های متعددی در این شهرک در حال احداث است که می‌توان به کارخانه سیمان مهر ماکو، کارخانه تولید کربنات کلسیم، کارخانه تولید شمش منیزیم اشاره کرد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.