پایانه صادراتی و جاده لجستیک در منطقه آزاد ماکو راه اندازی می‌شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از راه اندازی پایانه صادراتی و جاده لجستیک در منطقه آزاد ماکو خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛حسین فروزان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو ظهر سه شنبه در نشست خبری با اشاره به اینکه سالهاست مشکل صف‌های طولانی کامیون‌ها یکی از مشکلات مرز بازرگان بود افزود: وجود صف‌های طولانی تریلی و شلوغی بیش از حد آن‌ها یکی از مهم‌ترین مشکلات گمرک ماکو بوده که خوشبختانه با ساخت پایانه صادراتی و جاده لجستیک این مشکل تا ماه‌های آینده حل خواهد شد.

وی با بیان این که در این منطقه روزانه یک هزار کامیون و تریلی تردد می‌کند، گفت: با راه اندازی پایانه صادراتی و جاده لجستیک بار ترافیکی در این منطقه به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت.

فروزان  با ابراز این که در نیمه نخست سال جاری، ۵ میلیون دلار البسه وارد منطقه آزادماکو شده است، اظهار داشت: تمامی اجناس به طور قانونی و با مجوز مرکز قاچاق منطقه آزاد ماکو وارد بازارچه می‌شود.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: تمامی پروژه‌های ماکو نیازمند ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار است تامین چنین اعتباری توسط منطقه آزاد ماکو به تنهایی امکان پذیر نیست و همکاری تمامی مسئولان مخالف و موافق را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه تاکنون اعتباری بالغ بر هشت میلیارد تومان برای بهسازی و تجهیز مدارس هزینه شده است گفت: در این منطقه دو هتل ۵ ستاره توسط بخش خصوصی در حال ساخت بوده که تا ۳ سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی در خصوص احتمال الحاق مناطق صفائیه و قطور به منطقه آزادماکو گفت: تابع دستورات دولت هستیم و درباره الحاق یا عدم الحاق این مناطق نظری ندارم، باید بگویم اداره منطقه آزاد با درآمد‌های فعلی نیز بسیار سخت است و در صورت الحاق مناطق دیگر بایستی درآمد‌های مرزی افزایش یابد.

انتهای پیام/م

ساخت پایانه صادراتی و جاده لجستیک در منطقه آزاد ماکو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.