ممنوعیت وضع هر گونه عوارض محلی بر کالاهای صادراتی

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت،معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت:وضع هر گونه عوارض محلی بر کالاهای صادراتی ممنوع است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛الیاس جویبان معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت،معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت:در راستای اجرای مفاد ماده (18) قانون مقررات صادرات و واردات،وضع و أخذ هر گونه عوارض بر اقلام و کالاهای صادراتی ممنوع است.
وی افزود:بر اساس تکالیف قانون برنامه ششم توسعه،رشد میانگین سالانه بیست و یک و هفت دهم درصد (21/7) برای صادرات غیر نفتی در طول سال های برنامه باید محقق شود.
الیاس جویبان گفت:یکی از الزامات مهم و اساسی برای تحقق اهداف تعیین شده،رفع موانع و محدودیت های قانونی بر سر راه صادرات و هم گرایی و هم افزایی رویکردها،ضوابط و ساز و کارهای اداری دستگاه های اجرایی در راستای تحقق سیاست ها و برنامه های کلان صادراتی کشور است.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت،معدن و تجارت خراسان جنوبی به نقش ویژه مدیران استانی مرتبط با امر صادرات اشاره و کرد و افزود:کلیه مسئولان و مدیران استانی نیز به واسطه جایگاه مهم آنها در فرآیند نظارت بر اجرای سیاست ها،برنامه ها و ضوابط مرتبط با صادرات در مناطق مختلف به ویژه مبادی رسمی گمرکی در مرزها،نقش ویژه ای را در این راستا ایفا می نمایند.
انتهای پیام/غ

وضع هر گونه عوارض محلی بر کالاهای صادراتی ممنوع است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.