دیوان اصل نود قانون اساسی به قلمرو دستگاه قضایی پا نمی‌گذارد

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس معتقد است از آنجایی‌که صدور رأی در دیوان اصل نود قانون اساسی برای شیوه کار قوای سه‌گانه خواهد بود و برای پرونده خاصی نیست، تداخلی در کار دستگاه قضایی صورت نمی‌گیرد.

دیوان اصل نود قانون اساسی به قلمرو دستگاه قضایی پا نمی‌گذاردبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،محمد مهدی مفتح،سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه اخیر مجلس درباره تبدیل شدن کمیسیون اصل نود قانون اساسی به دیوان گفت: وظیفه ای در قانون اساسی بر عهده مجلس گذاشته شده که اگر بر اساس آن اگر شخصی از طرز کار قوای سه گانه شکایت داشته باشد می تواند به مجلس مراجعه کند.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه کار کمیسیون اصل نود برای رسیدگی به شکایت از روند امور کار در قوای سه گانه با رسیدگی به یک پرونده بسیار متفاوت است، اظهار داشت: وظیفه مجلس وظیفه قضایی نبوده و کار آن با قوه قضاییه متفاوت است.

وی افزود: اگر به روش کار و طرز کار اعتراض و انتقاد باشد باید به مجلس مراجعه شود که در اصل نود نحوه رسیدگی پیش بینی شده است و برای این کار تا کنون کمیسیون داشتیم که بعد از بررسی های بسیار کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس به این نتیجه رسید که برای ارتقای عملکرد کمیسیون اصل نود در رسیدگی به شکایات مردمی، ساختار دیوان برای آن تعریف شود که مجلس نیز به آن رأی داد.

مفتح در ادامه با تأکید بر اینکه در جریان تبدیل شدن کمیسیون اصل نودم به دیوان چیزی از نحوه کار کم و زیاد نشده است، یادآور شد: کار و امورات همان است فقط ساختار تغییر کرده و دیوان شده است البته قابلیت اقدام با دیوان محاسبات نیز به دلیل تفاوت فاحش در کار نمی تواند صورت گیرد و باید مستقل باشد.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: دیوان اصل نود قانون اساسی به هیچ وجه کار قضایی انجام نمی دهد و صدور رأی برای نحوه اجرای کار قوای سه گانه اشکالی ندارد چرا که این رأی برای یک پرونده خاص نبوده بلکه برای شیوه عملکرد دستگاه ها است.

انتهای پیام/ا

تبدیل شدن کمیسیون اصل نودم به دیوان چیزی از نحوه کار کم و زیاد نشده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار