آسیب‌های اجتماعی به مرحله بحران نزدیک شده است

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری تنگستان گفت: مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در جامعه به مرحله بحران و هشدار نزدیک شده است.

آسیب‌های  اجتماعی به مرحله بحران نزدیک شده استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ، احمد دشتی صبح شنبه در نشست ستاد ساماندهی جوانان شهرستان تنگستان اظهار داشت: مخفی کردن و عدم ارائه آمار دقیق آسیب‌ها در واقع پاک کردن صورت مسئله است، در صورتی که آن آسیب به صورت زیرپوستی رشد و افزایش کرده و جامعه را در برمی‌گیرد.

وی اضافه کرد: مصرف مشروبات الکلی، آمار طلاق و ... از جمله مواردی هستند که سال‌های سال با مخفی کاری و عدم ارائه آمار دقیق، رشد فزاینده‌ای در جامعه داشته است.

دشتی افزود: حدود نیمی از جمعیت کشور ما زیر ۴۰ سال سن دارند و بیش از نیمی از این تعداد بین سنین ۱۵ تا ۳۰ سال هستند که به عنوان جمعیت جوان شناخته می‌شوند و طبیعی ست کشوری با این ساختار جمعیتی اگر نتواند استراتژی و برنامه ریزی خود را مبتنی بر مطالبات، درخواست‌ها و مشکلات این قشر بنا نهد، به عدالت اجتماعی و توسعه پایدار نخواهد رسید.

معاون فرمانداری تنگستان نگاه دولت تدبیر و امید به جوانان را نگاهی توسعه محور، فرصت ساز و فرصت نگر با رویکردی مبتنی بر پویایی، نشاط و امید به آینده دانست.

احمد دشتی بیان داشت: آسیب‌های اجتماعی یک موضوع پیچیده و مهم در حوزه اجتماعی است و برای کاهش آن در سطح کشور نمی‌توان نسخه واحد پیچید و با توجه به شرایط و موقعیت هر منطقه می‌بایست با اجرای طرح‌های کارشناسی و دقیق برای کنترل و کاهش آن برنامه ریزی نمود، در جامعه ما مشکلات اجتماعی و متعددی وجود دارد و آسیب‌های این حوزه به مرحله بحران و هشدار نزدیک شده است.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری تنگستان خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های دولت تدبیر و امید ایجاد انگیزه و تقویت روحیه مطالبه گری در سطح کشور است و این دولت افتخار دارد بعد از گذشت ۴ دهه از عمر انقلاب، منشور حقوق شهروندی را تنظیم و تدوین کند و برای اجرا، ابلاغ کند. کشور ما از منظر دینی در حوزه حقوق شهروندی دارای وجهه چندهزار ساله است.

وی اضافه کرد: در حوزه اجتماعی بویژه آسیب‌ها، باید با رویکردی اجتماع محور و بهره گیری از توان و ظرفیت مردم و سازمان‌های مردم نهاد در راستای کاهش آن گام برداشت و تقویت و توسعه سازمان‌های مردم نهاد که از جمله شعار‌ها و برنامه‌های محوری دولت بوده است در راستای تحقق این خواسته است.

وی گفت: اجرای مرحله طرح نشاط اجتماعی در استان اقدامی مناسب در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی است و قطعا جامعه افسرده و غمگین زمینه رشد آسیب‌های اجتماعی را فراهم می‌کند و اجرای چنین برنامه‌هایی در نشاط، پویایی و شادی جامعه موثرند.

مخفی کاری در حوزه آسیب‌های اجتماعی نتیجه‌بخش نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۱۲:۴۶ ۰۲ دی ۱۳۹۶
خیلی جالب گفتی حق شهروندی این هست که یک جوانان بی کار نباشد سن ازدواجش بالا نرفته باشد وبسوی ناهنجاریهای اجتماعی نرود این هست امید ونشاد در جوانان که باید فکری نمود حرف زدن دردی علاج نمی کند.