دستگیری مترجم نخست وزیر اوکراین به اتهام جاسوسی برای روسیه

یک مترجم همزمان که نخست وزیر اوکراین را در دیدارهای حساسی همراهی می‌کرده، اکنون به جاسوسی برای روسیه متهم شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ایندیپندنت، یک مترجم همزمان که در دفتر نخست وزیری انگلیس نیز حضور داشته، در اوکراین به ظن جاسوسی برای روسیه دستگیر شده است.

این مرد که «استانیسلاو یزهوف» نام دارد، برای ولادیمیر گرویسمن، نخست وزیر اوکراین، کار می‌کرد و وی را در ملاقات‌های مهمی مانند ملاقات با ترزا می، نخست وزیر انگلیس، در دفتر وی همراهی کرده است.

وی همچنین در ملاقات نخست وزیر اوکراین با جو بایدن، معاون سابق رئیس جمهور آمریکا، در سال 2016 در کاخ سفید حاضر بوده است.

وی روز چهارشنبه به دست نیروهای امنیتی اوکراین در کی‌یف بازداشت شد. ویدوهای منتشر شده از این مترجم، او را همراه با دو افسر نشان می‌دهد.

هنگامی که از ترزا می درباره ملاقاتی که این فرد نیز در آن حضور داشته است پرسیده شد، وی گفت از گزارش‌های بازداشت این مترجم آگاهی دارد، اما این مسئله‌ای است که به اوکراین ارتباط دارد.

نخست وزیر انگلیس گفت: «من از گزارش‌ها درباره فرد اوکراینی که در تابستان گذشته وارد دفتر نخست وزیری شده بود، آگاهی دارم. اقدام انجام شده، به مقامات اوکراین مربوط است».

نیروهای امنیتی اوکراین ادعا کرده اند این مترجم از آژانس‌های اطلاعاتی روس «دستور می‌گرفته» و از «تجهیزات ویژه‌ای برای جمع‌آوری اطلاعات درباره فعالیت‌های ساختارهای مختلف دولت استفاده می‌کرده است».

همچنین ادعا شده است اطلاعات جمع‌آوری شده با استفاده از «کانال‌های ارتباطی الکترونیک» به مسکو مخابره می‌شده است.

اکنون خانه و محل کار این فرد اوکراینی تحت تفتیش مقامات این کشور قرار دارد. مقامات اوکراین از احتمال اتهام وی به خیانت خبر داده اند.

نخست وزیر اوکراین در پیامی در صفحه کاربری فیس‌بوک خود نوشت این مظنون «برای مدت طولانی در جهت منافع یک کشور متخاصم» فعالیت می‌کرده است.

مسئله دستگیری این مترجم می‌تواند در ملاقات آتی بورس جانسون، وزیر خارجه انگلیس، با همتای روس او، سرگئی لاوروف، مطرح شود.

انتهای پیام/

مترجم نخست‌وزیر اوکراین به اتهام جاسوسی برای مسکو بازداشت شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار