ثبت 31 شرکت تعاونی جدید با گرایش های مختلف در استان اردبیل

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: از ابتدای شروع به کار دولت دوازدهم تعداد ۳۱ شرکت تعاونی با گرایش‌های مختلف در استان اردبیل به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، قاسم رحیمی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل در جلسه بررسی فعالیت‌های تعاونی‌های استان اردبیل اظهار داشت: بخش تعاون به عنوان یکی از ارکان اصلی توسعه استان‌ها مورد توجه دولت بوده و بهره‌گیری از ظرفیت بخش تعاون در استان سبب توسعه و رونق و آبادانی استان در ابعاد مختلف می‌شود.

وی اقدامات شاخص انجام شده در بخش تعاون را پیگیری تشکیل تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستانی و اجرای طرح روستا تعاون و نیز اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی برشمرد و افرود: نظارت بر تعاونی‌ها در قالب نظام نظارت و توانمندسازی و مشاوره و بسترسازی برای کارجویان در قالب تشکیل تعاونی از دیگر فعالیت‌های این اداره کل در بخش تعاون است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل بیان کرد: از ابتدای شروع به کار دولت دوازدهم توانسته‌ایم تعداد 31 شرکت تعاونی با گرایش‌های مختلف  را در استان به ثبت رسانده و در راستای ارتقا و افزایش دانش و مهارت تعاون گران 18 هزار و 701 نفر ساعت دوره آموزشی در سطح استان برگزار کنیم.

رحیمی گفت: در این مدت در حوزه نظارت و ارزیابی در حوزه تعاون، از 264 تعاونی بازدید نظارتی و از 234 شرکت تعاونی نظارت بر مجامع عمومی داشته‌ایم و فعالیت‌های تعاونی‌های در قالب این بازرسی‌ها و بازدیدها مورد ارزیابی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: برای انتخاب و معرفی شرکت تعاونی‌های برتر استان، جشنواره تعاونی‌های برتر استان در شهریورماه امسال برگزار شده و در راستای شناسایی شرکت تعاونی‌های کارآمد در استان و برای معرفی این شرکت‌ها و وظایف و خدمات رسانی شرکت تعاونی‌ها به جامعه،  برنامه تلویزیونی و رادیویی پنج دقیقه‌ای برای مخاطبان تهیه و پخش شده است.

وی مهمترین برنامه‌های آینده این اداره کل در حوزه تعاون استان را در چارچوب برنامه‌ها و اولویت‌های ابلاغی رئیس جمهور، تشکیل تعاونی‌های توسعه و عمران نوع جدید در چارچوب برنامه‌های پیش بینی شده، اجرای طرح تعاون روستا در روستاهای هدف، انجام نظارت‌های قانونی در قالب نظام نظارت به تعاونی‌های تحت پوشش، توانمندسازی تعاونی‌های استان، توسعه فرهنگ تعاون با انجام برنامه‌های ترویجی و فعال‌سازی تعاونی‌های راکد با برنامه‌های پیش بینی شده عنوان کرد.

انتهای پیام/ح

اجرای طرح روستا تعاون در استان اردبیل

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.