پلمب توسط شهرداری؛

پلمب مکان‌های فرهنگی توسط شهرداری

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان گفت: شهرداری به بهانه‌های مختلف اقدام به پلمب مکان‌های فرهنگی کرده و یا عوارض سنگینی را برای آن‌ها تعیین می‌کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ خدانظر دریکوندمدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان اظهار کرد: وزارت آموزش‌وپرورش مشکل تامین اعتبار دارد و یکی از راه‌های برون‌رفت از این مشکلات تبصره بند ح. تبصره ۹ است.

وی خاطرنشان کرد: این تبصره به آموزش‌وپرورش اجازه می‌دهد که ارزش افزوده فضا‌های بلا استفاده را با تغییر کاربری بالا برده و با فروش و تجاری‌سازی آن‌ها منابع مالی مستمری را برای خود فراهم کند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان با بیان اینکه در این تبصره آمده که آموزش‌وپرورش از هرگونه پرداخت عوارض معاف شده است، بیان داشت: متاسفانه در استان به بهانه‌های مختلف شهرداری اقدام به پلمب مکان‌های فرهنگی کرده و یا عوارض سنگینی را برای آن‌ها تعیین می‌کند.

دریکوند با اشاره به عوارض ۳ میلیارد تومانی مشخص شده برای آموزش‌وپرورش، تصریح کرد: این در حالی است که آموزش و پرورش استان در سال گذشته توانسته است دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان سرانه دریافت کند، لذا معافیت این نهاد بایستی تعیین تکلیف شود.

وی یادآور شد: خانه معلم خرم‌آباد سالیان سال است که فعالیت می‌کند به همین منظور از تبصره ۹ استفاده خواهیم کرد و تغییر کاربری آن به تجاری را انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/م

شهرداری مکان‌های فرهنگی را پلمب می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.