تغییر کاربری خانه معلم خرم‌آباد؛

لزوم تغییر کاربری خانه معلم خرم‌آباد

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: انتظار می‌رود آموزش‌وپرورش استان طی یک هفته آینده مطابق قانون اقدام به تغییر کاربری خانه معلم کند.

لزوم تغییر کاربری خانه معلم خرم‌آباد ظرف یک هفته آیندهبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حبیب‌الله خجسته‌پور معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان اظهار کرد: همگی ما موظف به اجرای موارد قانونی مشخص شده در هر موضوع هستیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر زمانی نیاز به تغییر کاربری بود و ضوابط اجازه این کار را به افراد بدهد نیازی به پرداخت عوارض نیست، اما زمانی که بدون اطلاع شهرداری آموزش‌وپرورش اقدام به احداث ساختمان کند، تخلف کرده و بایستی جریمه را پرداخت کند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با بیان اینکه چندین سال است شاهد پلمپ خانه معلم توسط شهرداری هستیم، بیان داشت: بهترین تصمیم برای خانه معلم تغییرکاربری است.

خجسته‌پور تصریح کرد: نبایستی بر اساس سرانه آموزشی فعلی تصمیم‌گیری کرد بلکه با توجه به افزایش جمعیت در سال‌های آینده بایستی نیازسنجی صورت گیرد چرا که بعد‌ها آموزش‌وپرورش قادر به تغییر کاربری فضای تجاری و مسکونی به آموزشی نیست.

وی روند تغییر کاربری را طولانی ندانست و افزود: انتظار می‌رود آموزش‌وپرورش استان طی یک هفته آینده مطابق قانون اقدام به تغییر کاربری خانه معلم کند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: در قانون بودجه به هر دلیلی آموزش‌وپرورش به خوبی دیده نشده و سرانه مدارس به شرط تحقق ۱۰۰ درصدی بسیار کمتر از موسسات فرهنگی است به همین دلیل دولت با ایجاد تبصره‌هایی امتیازاتی را برای این نهاد در نظر گرفته که تغییر کاربری یکی از این امتیازات است.

خجسته‌پور در خصوص مطالبات شهرداری بابت عوارض نوسازی مدارس از آموزش‌وپرورش یادآور شد: انتظار می‌رود در این مورد با دیده اغماض به موضوع نگاه شود و شورای شهر نیز با توجه به امتیازات قانونی از تخفیفات استفاده کند.

انتهای پیام/م

تغییرکاربری خانه معلم خرم‌آبادظرف یک هفته

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.