ضرورت ترویج فرهنگ صحیح رانندگی در جامعه/رانندگان خاطی محکوم به پرداخت بهایی سنگین

عامل انسانی بالاترین نقش را در ضایعات ترافیکی به خود اختصاص می دهد و اگر به موازات پیشرفت در امر ترافیک به فرهنگ سازی توجه نشود نتیجه کار بیهوده خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛  برای همه ما در زندگی وقت شناسی مقوله با اهمیتی است،بقدری با اهمیت که هرگونه تأخیر در هر قرار ملاقات یا رویداد برایمان استرس زا بوده و می تواند دیگران را درمورد اینکه می توانند روی ما حساب کنند یا نه به شک اندازد،لذا در این قبیل موارد شتاب را راهکار مناسبی جهت سر موقع حضور یافتن در قرار ملاقات هایمان می دانیم.

درون اتومبیل خود و پشت فرمان قرار می گیریم و به تنها چیزی که می اندیشیم رسیدن به مقصد است،اما باید به این نکته توجه داشت که رانندگی تنها محدود به پدال و گاز و ترمز نیست.

رانندگی یکی از کارهای پر استرسی است که بسیاری اوقات پتانسیل وادار به خشونت افراد خونسرد را هم دارد،اما همه خوب می دانیم که این راهش نیست.

ضرورت ترویج فرهنگ صحیح رانندگی در جامعه/رانندگان خاطی محکوم به پرداخت بهایی سنگین

بهتر است در رفتارهایمان حین رانندگی مانند هر فعالیت اجتماعی دیگر،خط قرمز ها را در نظر بگیریم.رعایت ادب چیزی است که در زندگی و درجریان ارتباط با دیگران از جمله هنگام رانندگی ضروری است.

رانندگی صرفا حرکت از نقطه مبدا تا مقصد نیست؛فرهنگ رانندگی هم مانند هر مقوله مرتبط با جامعه بااهمیت است و قوانین خاص خود را دارد.

سرهنگ علی پناهی کارشناس امور ترافیک راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛  فرهنگ رانندگی را در عواملی از جمله رعایت سرعت مطمئنه،رانندگی بین خطوط، رعایت حق تقدم،استفاده به موقع از راهنما،احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی، خویشتن داری و داشتن صبر وحوصله به هنگام ترافیک ،بلند نکردن صدای بیش از حد موسیقی و استفاده نابجا  و بی جهت از بوق خودرو خلاصه کرد.

ضرورت ترویج فرهنگ صحیح رانندگی در جامعه/رانندگان خاطی محکوم به پرداخت بهایی سنگین

دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن

وی افزود:رانندگان تا حد امکان از عجله و شتاب در رانندگی پرهیز نموده و از سبقت غیر مجاز  اجتناب کنند، چراکه عامل بسیاری از تصادفات تجاوز از سرعت مقرره است.

سرهنگ علی پناهی ضمن اشاره به خسارات جبران ناپذیر تصادفات تأکید کرد:رانندگان ازخوردن و آشامیدن در حین رانندگی پرهیز کرده ودر مواقع خواب آلودگی نیز از رانندگی خودداری کنند.

سرهنگ علی سعیدی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛  ضمن توصیه مؤکد به رعایت فرهنگ صحیح رانندگی،بیشترین تخلفات منجر به وقوع تصادفات در معابر شهری را سرعت غیر مجاز،رعایت نکردن حق تقدم در میادین و تقاطع ها،گردش به روش غلط،استفاده از تلفن همراه،عبور از چراغ قرمز و دور زدن در محل ممنوع عنوان کرد.

ضرورت ترویج فرهنگ صحیح رانندگی در جامعه/رانندگان خاطی محکوم به پرداخت بهایی سنگین

وی با اشاره به اینکه کمتر از 10درصد کل تصادفات رانندگی در استان طی سال جاری  منجر به فوت شده اند،گفت:مجموع تصادفات درون شهری نسبت به سال گذشته طی 8ماهه اخیر 8درصد کاهش داشته است.

سرهنگ سعیدی ساعات اوج ترافیک در معابر شهری را در سه بازه زمانی ازساعت 7:30لغایت 8:30 -12:30 لغایت 14:30 و 17تا 20 عنوان کرد و افزود:رانندگان در ساعات اوج ترافیک ملزم به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی بمنظور پیشگیری از بروز تصادفات هستند.

وی تصریح کرد:رانندگان در صورت ارتکاب همزمان 2تخلف حادثه ساز بصورت 72ساعت مشمول توقیف خودرو می گردند،چنانچه در سوابق گواهینامه نمرات منفی درج گردیده که در 3مرحله با رسیدن حد نصاب 30نمره منفی در بار اول،گواهینامه اخذ و 3ماه توقیف می گردد.

سرهنگ سعیدی ادامه داد:مرحله دوم با رسیدن 25نمره منفی گواهینامه بمدت 6ماه توقیف می گردد و مرحله سوم با رسیدن به 20نمره منفی گواهینامه اخذ و باطل می شود وراننده پس از یکسال از زمان توقیف برای شرکت در آزمون رانندگی میتواند ثبت نام کند.

گزارش از مهسا محسنی

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.