استفاده از سامانه های هوشمند درمدیریت ترافیک

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت:استفاده از سامانه های هوشمند درمدیریت ترافیک موجب کاهش معضلات حمل و نقل درون و برون شهری است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛تقی کهوریان در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان که به منظور بررسی آخرین وضعیت مطالعات و اجرای سامانه های کنترل ترافیکی ، وضعیت تصادفات درون شهری استان و اثرات خودروها درآلودگی هوای مرکز استان برگزار شد گفت:امروزه بهره گیری ازتکنولوژی های نوین و سامانه های هوشمند ترافیکی در مدیریت کارآمد حوزه حمل ونقل ضرورت اساسی است.
وی افزود:استفاده از این سامانه و نصب دروبین های کنترلی در شهر ارومیه که از نظر تعداد خودرو نسبت به سرانه جمعیتی پس از تهران دومین شهرکشورمحسوب می شود در کاهش حوادث رانندگی و بهبود وضعیت ترافیک تاثیر بسزایی خواهد داشت.
معاون امورعمرانی استانداردر بخش دیگری از سخنان خود به پروژه ملّی نصب دوربین های کنترل ترافیک در محورهای ارتباطی در استان نیز اشاره ای کرد و گفت :با برنامه ای که سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای به عنوان متولی این پروژه در دستور کار قرار داده اجرای آن در تمامی استانها زمانبر بوده و می توان با تفویض اختیار به استانها با استفاده از توان بخش خصوصی و سرمایه گذاری مشترک در این بخش در کوتاه مدت این پروژه در تمامی استانها به اتمام رسیده و از مزایای آن در کاهش تصادفات و مدیریت جامع حمل و نقل بهره مند شد.
تقی کهوریان با اشاره به افزایش آمار فوتی ها در تصادفات درون شهری استان گفت:تدابیر پیش بینی شده برای کاهش این آمار باید عملیاتی شده و دستگاههای مسئول باید پاسخگو باشند.
وی در ادامه سخنان خود براعمال قوانین رانندگی و برخورد جدی با متخلفین، اصلاح فرهنگ رانندگی با اجرای برنامه های آموزشی در سطوح محتلف جامعه و جدیت مسئولان در اجرای تعهدات و تکمیل پروژه های در دست اجرا تاکید کرد.
آرامون مدیر حمل ونقل وترافیک استانداری آذربایجان غربی بر تسریع در اتمام مطالعات راه اندازی سیستم هوشمند مدیریت حمل ونقل عمومی دراستان تاکید کرد افزود: سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در برنامه سال 96 نصب 9 دوربین مداربسته در محورهای استان را پیش بینی کرده که با توجه به طول جاده ها و میزان تردد بالای خودروها از این استان به پایانه های مرزی و سایراستانهای همجوار بسیار ناچیز است .
وی در خصوص سامانه مدیریت هوشمند حمل و نقل درون شهری نیز اظهار داشت:با توجه به توانایی شرکت مجری طرح انتظار می رود با برنامه ای دقیق و عملیاتی در کوتاه مدت با اتمام مطالعات امکان استفاده از سرمایه گذاری بخش های خصوصی و بویژه شهرداریهای استان را برای راه اندازی این پروژه در استان فراهم سازد.
سرهنگ سعیدی فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی استان نیز در این جلسه در گزارشی از آمار تصادفات نه ماهه از سال جاری گفت:امسال آمار تصادفات درون شهری با 3 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8590 مورد بوده است که برهمین اساس آمارتصادفات منجربه فوت در نه ماهه امسال درمقایسه با مدت مشابه پارسال با 103 فقره تصادف 10 درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره به ضرورت اقدامات اساسی دراصلاح هندسی و ایمن سازی معابر درون شهری افزود: امسال تعداد 60 نفر عابر پیاده بر اثر برخورد با خودروها در معابر داخل شهرها جان باخته اند و باید مسئولان مربوطه درایمن سازی و رفع نواقصات در معابر درون شهری استان، نصب پلهای عابر پیاده و اجرای برنامه های فرهنگی و آموزشی اهتمام ویژه ای داشته باشند.
در این جلسه پیشنهادات فرماندهی راهنمایی و رانندگی استان برای اقدامات لازم جهت ایمن سازی و رفع نواقصات در معابر درون شهری به تفکیک شهرهای استان مصوب و مقرر گردید کمیته فنی شورا این اقدامات را اولویت بندی و اجرای آنها را زمانبندی و تکالیف دستگاههای مسئول و بویژه شهرداریها را مشخص نمایند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.