در مراسم تکریم و معارفه سرپرست مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات مطرح شد؛

صحافی: ارتقای جایگاه سازمانی و حوزه فناوری اطلاعات در دانشگاه آزاد/ کشاورزی: دانشگاه آزاد؛ بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان

صحافی ارتقای جایگاه سازمانی و حوزه فناوری اطلاعات در دانشگاه آزاد را از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در دوران فعالیت خود برشمرد.

صحافی: ارتقای جایگاه سازمانی و حوزه فناوری اطلاعات در دانشگاه آزاد/ کشاورزی: دانشگاه آزاد؛ بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهانبه گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم تکریم و معارفه سرپرست مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی با حضور محمدصادق ضیائی مشاور رئیس دانشگاه و رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی برگزار شد.

امیر صحافی مدیرکل سابق فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی در ابتدای این نشست گفت: بنده هفت سال و 9 ماه مسئولیت اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه را برعهده داشتم. در این مدت سعی کرده‌ام بیشتر عمل‌گرا باشم.

مدیرکل سابق فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی با قدردانی از اعتماد پنج مدیر دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: در طول مدت مسئولیتم سعی کردم در حد بضاعت، امور محوله را به خوبی انجام دهم، ایجاد خودباوری، کاهش وابستگی به بیرون از دانشگاه، راه‌اندازی سامانه های منادا و شیماد، اتکا به نیروهای درون سازمان، استفاده از پرورش‌یافتگان دانشگاه آزاد اسلامی و ارتقای جایگاه سازمانی و حوزه فناوری اطلاعات از اولویت های بنده بوده است.

صحافی از همکاری مدیران و کارکنان اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی تشکر و برای تمام آنان آرزوی موفقیت کرد.

استفاده از همه ظرفیت ها برای تحقق اهداف دانشگاه آزاد

در ادامه این نشست، محمدرضا کشاورزی سرپرست واحد الکترونیکی که با حفظ سمت، با حکم فرهاد رهبر به عنوان سرپرست مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه منصوب شده است، گفت: فناوری اطلاعات و ارتباطات و اهمیت آن امروزه بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

وی افزود: تأثیر در شفاف‌سازی، عدالت، یکپارچگی مدیریت، نظارت دقیق‌تر و اقتصاد از دستاوردهای گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات است و اگر چند سال گذشته تلاش می کردیم که مدیران را با اهمیت این موضوع آشنا کنیم، اکنون همه مدیران بر اهمیت این حوزه واقف هستند.

سرپرست مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: خوشبختانه در دانشگاه آزاد اسلامی مدیران نگاه خوبی به حوزه فناوری اطلاعات وارتباطات دارند و با تأثیر آن آشنا هستند که گواه این موضوع، تغییر در چارت دانشگاه آزاد اسلامی و ارتقای «اداره کل» فناوری اطلاعات و ارتباطات به «مرکز» است.

کشاورزی با قدردانی از زحمات صحافی در دوره تصدی مسئولیت اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه، گفت: صحافی در دوره مسئولیت خود قطعاً با شرایط و مقتضیات دانشگاه حرکت کرده است و اکنون نیز اینگونه نیست که با او خداحافظی کنیم بلکه از کمک ها و مشورت های وی بهره‌ خواهیم برد.

سرپرست واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: نظر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی این است که فناوری اطلاعات و ارتباطات (IT) در این دانشگاه باید متحول شود و روحیه بنده نیز همین است. چرا که عادت به انجام کارهای روتین و عادی ندارم. در واحد الکترونیکی هم روال کار بنده این‌گونه بوده است.

کشاورزی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان، زیبنده است که به دانشگاهی بر پایه فناوری اطلاعات و ارتباطات (IT Base) تبدیل شود و بتواند از این حوزه درآمد غیر شهریه‌ای کسب کند.

وی با بیان اینکه مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه با سایر حوزه ها موازی‌کاری ندارد، تصریح کرد: در این مرکز روحیه رقابت با سایر معاونت ها و اداره های کل را نداریم، بلکه مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات کمک‌کننده سایر حوزه هاست و امیدواریم بتوانیم با تعامل با همه همکاران، در راستای تحقق اهداف عالیه دانشگاه آزاد اسلامی گام برداریم.

سرپرست مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: در این مسیر، از تمام ظرفیت های موجود استفاده خواهیم کرد و تنها ملاک ما کار است.

تغییرات در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی را به فال نیک بگیریم

 در ادامه مراسم محمدصادق ضیائی مشاور ریاست دانشگاه و رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی با تاکید بر اهمیت موضوع فناوری اطلاعات و ارتباطات، گفت: موفقیت‌های حاصل شده در دوره مسئولیت صحافی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، استنادات مهم و قابل اعتنایی است که می‌تواند بستر ادامه راه فناوری اطلاعات و ارتباطات در دانشگاه آزاد اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه مدیران نباید مسیر رفته را طی کنند، بلکه باید رو به جلو پیش روند، خاطرنشان کرد: همانطور که همه می‌دانند، هر دوره مدیریت در بازه زمانی مشخصی کارآیی و اثربخشی مطلوب دارد و بعد از آن زمان ممکن است کارآیی و اثربخشی لازم حاصل نشود.

رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی با قدردانی از قبول مسئولیت حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی از سوی کشاورزی، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی تنها در یک حوزه، آموزش‌های مجازی را پیش می‌برد و تمرکز آن در واحد الکترونیکی است که در طول سه سال گذشته به این حدنصاب دانشجویی رسیده و این موضوع نشان دهنده نگاه مدیرتی و کلان سرپرست این واحد دانشگاهی جهت بهره برداری از نیروهای آن مجموعه است.

ضیائی اظهار کرد: همانطور که کشاورزی گفته است؛ ما برای کمک به واحدها آمده‌‌ایم و بدون همکاری واحدها، کارها پیش نخواهد رفت. معنی این جمله در لغت همکاری و در بطن تخصصی آن، استفاده بهینه از منابع انسانی کارآمد دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی با بیان اینکه علم ابزار می سازد، ایمان هدف، علم سرعت می بخشد و ایمان جهت، خاطرنشان کرد: منابع انسانی ارزشی و کارآمد مهم‌ترین سرمایه سازمان ها هستند، بنابراین مدیریت هر واحد نباید به گونه ای باشد که دوره مدیریت کلاسیک را دوباره مرور و انسان را مشابه ابزار و سایر تجهیزات بداند، چرا که انسان عامل تولید است، به تعبیری تکنولوژی نباید بر ما تسلط داشته باشد، بلکه ما باید با تسلط بر تکنولوژی و سرمایه انسانی آگاه، اولویت استفاده از آن را تعیین کنیم. بر این اساس سرمایه های اصلی دانشگاه که نیروی انسانی ماهر و توانمند هستند را می توانند محقق سازند.

ضیائی در پایان خاطرنشان کرد: باید تغییر در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی را با توجه به مطالب فوق الذکر که سعی در آن راستا بوده به فال نیک گرفته و به منظور تحقق اهداف عالیه دانشگاه که مدنظر است، ما جزیی از آن منظومه هماهنگ باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار