گزارشی تکان‌دهنده از آزار جنسی کودکان در استرالیا

کمیسیون تحقیق درباره اتهام‌های کودک‌آزاری جنسی در گزارش نهایی خود کوتاهی استرالیا نسبت به وظایف خود در قبال کودکان را «تراژدی ملی» توصیف کرد.

گزارشی تکان‌دهنده از آزار جنسی کودکان در استرالیابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از یک دهه افشاگری، دولت استرالیا در نهایت سال 2012 تسلیم فشارها شد و کمیسیون تحقیقی درباره پاسخ‌های نهادی به جرائم آزار جنسی کودکان تشکیل داد. این کمیسیون از سال 2013 با بیش از 15 هزار نفر که می گفتند قربانی چنین اقداماتی در کلیسا، یتیم‌خانه‌ها، باشگاه‌های ورزشی، مدارس یا سازمان‌های جوانان شده‌اند، تماس گرفت. در این شهادت‌ها که در جلسات علنی یا پشت درهای بسته ابزار شد و اغلب بسیار تکان‌دهنده بود، بیش از چهار هزار نهاد از جمله نهادهای وابسته به کلیسای کاتولیک زیر سؤال رفتند.

بر اساس این گزارش، این کمیسیون در گزارش نهایی خود اعلام کرد: «دهها هزار کودک در بسیاری از نهادهای استرالیا قربانی تجاوز جنسی شده‌اند». این کمیسیون همچنین صدها توصیه برای بهبود امنیت کودکان و تلاش برای جلوگیری از کودک آزاری مطرح می کند. این کمیسیون همچنین افزود: «تعداد این قربانیان هر چقدر باشد، این یک تراژدی ملی است که طی نسل‌ها در بسیاری از نهادهای مورد اعتماد اتفاق افتاده است».

این کمیسیون توضیح می دهد که سوءاستفاده‌های جنسی در همه محل‌هایی که کودکان در آنجا ساکن هستند یا در فعالیت‌های آموزشی، تفریحی، ورزشی، مذهبی یا فرهنگی شرکت می کنند، اتفاق افتاده است. در این گزارش همچنین آمده است: «بزرگ‌ترین نهادها به طور جدی در وظایفشان کوتاهی کردند. در بسیاری از موارد، این کوتاهی‌ها به علت پاسخی نامناسب به قربانیان تشدید شده است». این کمیسیون تحقیق تأکید کرد: «مشکل به حدی گسترده است و ماهیت جرائم به حدی شنیع است که درک آن دشوار است».

بیش از دو هزار و 500 مورد کودک آزاری جنسی به پلیس استرالیا گزارش شده و 230 تحقیق آغاز شده است. در توصیه‌هایی که در 17 جلد گزارش مطرح شده است، به ویژه تشکیل دفتری ملی برای امنیت کودکان یا مجبور کردن کشیش‌ها به محکوم کردن اقدامات کودک آزاری جنسی که در اتاق‌های اعتراف به آن اذعان کردند، پیشنهاد شده است.

این کمیسیون ماه فوریه آمار هولناکی را منتشر کرد که نشان دهنده گستردگی این معضل است. این کمیسیون اعلام کرده بود در فاصله سال‌های 1950 تا 2010 هفت درصد کشیش‌های کاتولیک استرالیا موضوع اتهام سوءاستفاده جنسی از کودکان قرار گرفتند بی آنکه این اتهامات به تحقیق منجر شود. رسم بر این بود کودکانی که به سوءاستفاده جنسی از خود اشاره می کردند، مورد بی توجهی قرار می گرفتند یا حتی تنبیه می شدند. در برخی نهادهای کلیسایی، 15 درصد کشیش‌ها به آزار جنسی کودکان متهم شده‌اند. در یکی از بیمارستان‌های وابسته به کلیسای کاتولیک، 40 درصد اعضا به کودک آزاری جنسی متهم شدند.

انتهای پیام/

آماری هولناک از کودک آزاری جنسی در استرالیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار