درز جزئیات دلخراش وضع پناهندگان در نائورو: از خودکشی تا کودک‌آزاری

گزارش های جدیدی از وضع دلخراش پناهندگان در اردوگاه نائورو منتشر شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، اسناد و شواهد تازه منتشر شده از اردوگاه پناهندگان در نائورو، که تحت اداره دولت استرالیا است، جزئیات دلخراشی از سوءاستفاده جنسی از کودکان و آزار و اذیت زنان پناهجو فاش شده است.

براساس این گزارش ها، کودکانی که در این اردوگاه نگهداری می شوند با کوبیدن ته سیگار به دست هایشان، پرتاب کردن خود از بالای ساختمان و اقدامات دلخراش دیگر اقدام به خودکشی و خودآزاری  می کنند.

گزارش ها نشان‌دهنده شدت ضربات روحی وارد شده به افرادی است که در این مکان نگه داشته می شوند. همچنین مدارکی درخصوص سوءاستفاده های جنسی از کودکان و آزار و اذیت زنان در این اردوگاه فاش شده است.

پیتر داتون، وزیر امور مهاجرت استرالیا، تلاش کرد تا 2116 گزارش فاش شده درخصوص خودآزاری، کودک آزاری، سوءاستفاده جنسی و خودکشی در این اردوگاه را کم اهمیت جلوه دهد و اظهار کرد دولت حتما در این خصوص تحقیقات لازم را انجام خواهد داد.

در یکی از این گزارش ها، یک پناهنده زن اعتراف کرده بارها و بارها مورد تجاوز قرار گرفته است و متجاوزان وی را تهدید کردند تا در این خصوص به پلیس حرفی نزند. وی همچنین اظهار کرد مردان نائورویی بارها برای او مزاحمت ایجاد کردند.

در یک مورد دیگر، یک پناهجوی 15 ساله در یک اقدام به خودکشی سعی کرده بود خود را از بالکن خانه به پایین پرتاب کند. یک دختر 10 ساله نیز با پرتاب خود در مقابل اتومبیل های در حال حرکت، اقدام به خودکشی کرد که ناکام ماند. وی دلیل خودکشی خود را وضع زندگی اش در نائورو و نفرت از مدرسه اعلام کرد. یکی دیگر از پناهندگان نیز اعلام کرد برادرش، که نوجوانی زیر 18 سال است، با چاقو اقدام به خود آزاری و بریدن بدن خود می کند.

سه سال است از ورود کودکان پناهجو به نائورو می گذرد. این گزارش ها با هدف ارائه حمایت و کمک به پناهندگان جامعه نائورو از سوی مددکاران گردآوری شده اند. نائورو جزیره ای کوچک خارج از خاک استرالیا است که پناهندگان این کشور در آنجا نگهداری می شوند. بر اساس برخی از گزارش ها، سرنوشت این پناهندگان نامشخص است و آنها مجبورند در این جزیره کوچک برای مدت نامشخصی محبوس بمانند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار