دلیل سکوت نهادهای حقوق‌بشری چیست؟

افشاگری درباره رفتار فجیع با زنان و کودکان در کمپ پناهجویان استرالیا

دیلی میل در مطلبی به بررسی پرونده‌های افشا شده درباره وضع زنان و کودکان در کمپ نگهداری از پناهجویان استرالیا پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت "دیلی میل"، اسنادی که به تازگی افشا شده‌اند نشان می‌دهند کودکان در بازداشتگاه دریایی پناهجویان استرالیا در معرض سوء استفاده جنسی و روحی قرار دارند.

استرالیا پناهجویانی که با قایق به این کشور می‌روند را تا زمان بررسی شدن وضع مهاجرتشان، به جزیره دور افتاده نائورو می‌فرستد. بیش از 2000 پرونده‌ افشا شده از این مرکز نشان می‌دهند کودکان و زنان مقیم در این مرکز مورد سوء استفاده جنسی و ضرب و شتم قرار گرفته اند. افرادی مانند پزشکان، معلمان، مددکاران، و ماموران اداره‌های محافظت از کودکان دست به این افشاگری‌ها زده اند.

بسیاری از قربانیان این تجاوزها را کودکان تشکیل می‌دهند. این در حالی است که کودکان تنها 18 درصد جمعیت این مرکز را به خود اختصاص داده اند.

در میان این پرونده‌های افشا شده، 59 مورد حمله به کودکان، 30 مورد اقدام به خودکشی کودکان و 169 مورد تهدید به خودکشی در کودکان دیده می‌شود. همچنین این گزارش‌ها نشان می‌دهند زنان جوان در معرض آزار و اذیت قرار دارند.

به دلیل آزار و اذیت‌های فجیع کارکنان این مرکز، پناهجویان زیادی از طریق مسمومیت با نوشیدن وایتکس یا مواد شوینده و یا بلعیدن سنگ اقدام به خودکشی کرده اند.

این افشاگری‌ها در حالی انجام شده اند که 2 پناهجو در اوایل سال جاری میلادی اقدام به خودسوزی کردند. یک مرد 23 ساله ایرانی به نام "امید" در ماه آوریل (31 روز منتهی به 11 اردیبهشت) خود را آغشته به بنزین کرده و پیش از به آتش کشیدن خود فریاد زد: "دیگر نمی‌توانم تحمل کنم." وی با سوختگی 80 درصد به بیمارستان رسید و در آنجا درگذشت.

چند روز پس از آن، یک زن 21 ساله سومالیایی نیز در نائورو دست به خودسوزی زد. وی همچنان در بیمارستان است.

سخنگوی وزارت مهاجرت و حفاظت مرزی استرالیا به دیلی میل گفت: "دولت استرالیا به دولت نائورو برای تامین بهداشت، رفاه و امنیت تمامی مهاجرین کمک می‌کند. تمامی این رخدادها به پلیس نائورو گزارش شده است و مقامات در حال بررسی آن‌ها هستند."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار