گاردین: بحران انسانی خودکشی در استرالیا

روزنامه گاردین در مطلبی نوشت میزان خودکشی در استرالیا باعث ایجاد بحرانی انسانی و فاجعه آمیز شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی روزنامه گاردین چاپ لندن در گزارشی نوشت: خودکشی در استرالیا بحرانی انسانی بوجود آورده، به گونه ای که تعداد قربانیان خودکشی در این کشور دو برابر مجموع سایر اَشکال خشونت،از جمله قتل، درگیری نظامی و تصادفات جاده ای است.

نویسنده افزود: در لحظه ای که نگارش این گزارش را آغاز کردم اطلاع یافتم که یک پناهجو خودکشی کرده، مادری خودکشی کرده، زنی بومی خودکشی کرده، یک زندانی خودکشی کرده، یک مهاجر تازه رسیده به استرالیا خودکشی کرده است. همه این افراد در دهه 20 عمر خود بوده اند. تعداد قربانیان خودکشی در استرالیا دو برابر مجموع سایر اَشکال خشونت،از جمله قتل، درگیری نظامی و تصادفات جاده ای، است.

آمار خودکشی باید یکی از مهمترین مسائل کشور استرالیا در حال حاضر باشد. اما افسوس که نیست! این کشور ثروتمند با بحرانی انسانی روبروست، بحرانی فاجعهبار و نظاممند. خودکشی دلیل مرگ بیش از پنج درصد بومی ها و ساکنان جزایر واقع در تنگه تورس در استرالیا هستند. این آماری تکان دهنده و هولناک است.

در واقع به دلیل مشکلات در گزارش مرگها، از نظر من خودکشی دلیل 10 درصد مرگ بومی های استرالیاست. عوامل کمک کننده به این پدیده، فراوان، مرتبط و فاقد پوشش خبری هستند و دلیل آن هم فقر شدید، تبعیض و به حاشیه رانده شدن بومی هاست؛ وجود این مسائل در یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا بی معناست. اما این عوامل صرفاً به عوامل اجتماعی-اقتصادی محدود نمی شوند. ضربات روحی مستمر، پیچیده، تهاجمی و چندگانه ای که این افراد بومی متحمل می شوند موقعیت را برای آنها دشوار کرده است.

نویسنده گاردین ادامه داد: برخورد با علائم خودکشی هیچگاه کافی نیست. دلیل خودکشی هم چندان دشوار نیست. ابتدا افراد آسیب پذیر در هر گروهی را شناسایی می کنیم؛ این افراد شامل زندانیان آزاد شده، فرزندهخواندهها، بی خانمانها، فقرا، پناهجویان تازه وارد، مهاجران و بومی ها و ساکنان جزایر واقع در تنگه تورس هستند. سپس مشاهده رفتاری را آغاز می کنیم و سپس به فرد فرصت می دهیم تا داستان زندگی اش را بگوید.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار