کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان:

دریای عمان مواج / شناور‌های صیادی احتیاط کنند

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: دریای عمان از اواسط وقت روز جمعه تا روز دوشنبه هفته آینده مواج و متلاطم است.

دریای عمان مواج / شناور‌های صیادی احتیاط کنندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علی ملاشاهی کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بر اساس آخرین نقشه‌های همدیدی و آینده نگری هواشناسی از اواسط وقت روز جمعه تا روز دوشنبه هفته آینده دریای عمان مواج و متلاطم است که این وضعیت همراه با وزش باد‌های نسبتا شدید از سمت جنوب شرق بر روی دریا است.

ملاشاهی با تاکید بر اینکه طی این مدت شرایط دریا برای عملیات صیادی و دریایی مناسب نیست، افزود: با شروع فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور، از بعد از ظهر روز جمعه در نواحی غربی دریا رگبار‌های پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد که براساس مدل‌های امروز تمرکز بارش‌ها در روز‌های شنبه و یکشنبه در بخش‌های غربی دریای عمان به سمت تنگه هرمز است.

وی ادامه داد: از همین رو ضروری است تا مسئولین شیلاتی و بندری اقدامات لازم جهت حفظ ایمنی و جلوگیری از خسارت‌های احتمالی در زمان تلاطم دریا را معمول دارند.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: همچنین امروز در شهر‌های شمالی، نواحی شرقی و مرز غربی استان وزش باد همراه با گرد و خاک خواهیم داشت.

ملاشاهی با اشاره به اینکه از بعد از ظهر امروز از شدت وزش باد در این مناطق کاسته می‌شود، تصریح کرد: از نظر دمایی با نفوذ جریانات سرد به سیستان و بلوچستان طی دو شب آینده کاهش دما در کل استان و یخبندان شبانه در نواحی مرکزی و جنوب شرق استان تشدید می‌شود.

وی بیان داشت: در حال حاضر آسمان استان قسمتی ابری است، اما از روز پنجشنبه پوشش ابر افزایش خواهد یافت و در روز جمعه ابتدا در نواحی غربی سواحل و در روز شنبه در ارتفاعات غربی استان احتمال بارش‌های رگباری و پراکنده وجود دارد.

ملاشاهی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته زاهدان با حداقل دمای ۷ درجه سانتیگراد زیر صفر و زرآباد و کنارک با حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین شهر‌های استان بودند.

انتهای پیام/ع

دریای عمان مواج است 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار