کارشناس هواشناسی :

باد شدید شمالی و گرد و خاک تا پایان هفته در سیستان تداوم دارد

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: پیش‌بینی کلی وضعیت جوی نشان می‌دهد وزش باد شدید شمالی و گرد و خاک تا پایان هفته در منطقه سیستان تداوم دارد.

باد شدید شمالی و گرد و خاک تا پایان هفته در سیستان تداوم داردبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،علی ملاشاهی  کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: پیش‌بینی کلی وضعیت جوی سیستان و بلوچستان بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری نشان می‌دهد برای امروز وزش باد و در برخی نقاط گرد و خاک در منطقه سیستان شامل ۵ شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز واقع در شمال سیستان و بلوچستان تداوم دارد.

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: روز دوشنبه قدری از سرعت باد کاسته شده و مجدداً از سه‌شنبه تا پنجشنبه در شمال استان باد شدید شمالی و گرد و خاک رخ خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: کاهش دما، سرما و یخبندان شبانه در سطح استان به‌ویژه نواحی سردسیر مرکزی استان تداوم دارد به نحوی که با تشدید جریانات شمالی از روز چهارشنبه کاهش دما و یخبندان شبانه در این مناطق محسوس‌تر خواهد بود.

ملاشاهی گفت: تا روز دوشنبه در سواحل جنوب استان وزش باد سبب مواج شدن دریا شده و در پی این شرایط در خشکی گرد و خاک خواهیم داشت؛ البته از روز سه‌شنبه دریا نسبتا آرام شده و از چهارشنبه مجدداً دریا مواج خواهد شد.

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته زاهدان با کمینه دمای ۵ درجه سانتی‌گراد زیر صفر خنک‌ترین و راسک، زرآباد و کنارک به طور مشترک با بیشینه دمای ۲۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین شهر‌های استان بوده‌اند.

طوفان شن درسیستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار