کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان:

کاهش شدت وزش طوفان در سیستان از فردا

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید و گرد و خاک در شمال و با شدت کمتر در نواحی مرکزی و جنوب غرب استان تا بعد از ظهر پنج شنبه تداوم دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،علی ملاشاهی کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: بر اساس آخرین نقشه های همدیدی و آینده نگری هواشناسی وزش باد شدید و گرد و خاک در شمال سیستان و بلوچستان و با شدت کمتر در نواحی مرکزی و جنوب غرب استان تا بعد از ظهر پنج شنبه تداوم دارد.

ملاشاهی  با اشاره به اینکه از بعد از ظهر پنج شنبه تا روز شنبه سرعت باد کاهش می یابد، افزود: اما مجدد از روز یکشنبه با تقویت شیب فشاری، افزایش سرعت بادهای ۱۲۰ روزه همراه با گرد و خاک در شمال استان و با شدت کمتر در سایر نقاط پیش بینی می شود.

وی گفت: همچنین از روز پنج شنبه تا اوایل هفته آینده در نیمه شمالی استان سیستان و بلوچستان دمای هوا حدود ۲ تا ۴ درجه افزایش می یابد.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: با تقویت جریانات مرطوب جنوبی از پنج شنبه در بعد از ظهر ها شرایط برای رشد ابر و رگبارهای ضعیف و پراکنده باران گاهی رعد و برق و وزش باد در ارتفاعات جنوب، جنوب شرق و سواحل استان مهیا است.

وی با اشاره به اینکه طی این مدت دریا مواج و متلاطم است، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته زاهدان با ۱۹ درجه و دلگان با ۴۷ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان سیستان و بلوچستان بودند.

انتهای پیام/ع

افزایش 2تا 4 درجه ای دما درشمال استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار