همایش مدیران و معاونان؛

برگزاری همایش مدیران و معاونان تهذیب مدارس علمیه استان لرستان

مدیر حوزه‌های علمیه لرستان از برگزاری همایش مدیران و معاونان تهذیب مدارس علمیه این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حجت الاسلام علی میناپور مدیرحوزه‌های علمیه لرستان با اشاره به برگزاری همایش مدیران و معاونان تهذیب مدارس علمیه لرستان در تاریخ ۲۶ آذر ماه امسال اظهار داشت: این همایش با هدف ارتقا سطح برنامه‌های تهذیبی برای مسئولان تهذیب مدارس علمیه استان و زیر نظر اساتید مجرب اخلاق از استان قم برگزار می‌شود.

وی نقش حوزه‌های علمیه را در تبلیغ دین و صیانت از سیره اهل بیت (ع) بی بدیل دانست و افزود: حوزه‌های علمیه باید نقشی مضاعف در ترویج فرهنگ انس با سیره اهل بیت (ع)، احادیث و قرآن داشته باشند و اخلاق مداری در راس برنامه‌های تهذیبی این حوزه‌ها باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه لرستان گفت: طلاب و علاقمندان به فراگیری علوم دینی با تحصیل در مدارس علمیه و تهذیب به عنوان پرچمداران صیانت از ارزش‌ها و مبانی دینی محسوب می‌شوند و همواره در راه ترویج دین مبین اسلام و مکتب تشیع تلاش می‌کنند.

وی افزود: حوزه‌های علمیه باید مبلغان و طلابی توانمند، آگاه و مسلط به مسائل روز و بین المللی تربیت کنند تا بتوانند پاسخگوی سوالات و شبهات دیگران در زمینه‌های مختلف دینی و معنوی باشند.

حجت الاسلام میناپور خاطر نشان کرد: بر این اساس معاونان تهذیب و پژوهش مدارس علمیه باید ارتقا فرهنگ پژوهش را در راس برنامه‌های خود قرار دهند و طلاب را به این امر تشویق و ترغیب کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه لرستان با بیان اینکه امروز روحانیت باید در تبلیغ دین از ابزار‌های جدید استفاده کند گفت: حوزه‌های علمیه باید طلاب را با خصوصیات ولایت محوری، استکبار ستیزی، کارآمد و ارزشی بر اساس آرمان‌های نظام اسلامی تربیت کنند.

انتهای پیام/م

همایش مدیران و معاونان تهذیب مدارس علمیه لرستان برگزار می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار