تعطیلی مدارس حوزه علمیه؛

تعطیلی مدارس حوزه علمیه لرستان در ایام اربعین

مدیر حوزه علمیه لرستان گفت: مدارس حوزه علمیه استان‌هایی که در مسیر پیاده‌روی هستند تعطیل و طلاب در پیاده روی اربعین شرکت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حجت‌الاسلام علی میناپور مدیرحوزه علمیه لرستان اظهار داشت: فضیلت زیارت امام حسین (ع) همانند زیارتی است که در زمان حیات از امام می‌شود.

وی افزود: شهدا بر گردن همه ما حق‌دارند و اجرای این طرح کوچک‌ترین کاری است که می‌توانیم برای آن‌ها انجام دهیم؛ مدارس حوزه علمیه استان‌هایی که در مسیر پیاده‌روی هستند در ایام اربعین تعطیل و در ستادها، موکب‌ها و بین مردم هستند.

مدیر حوزه علمیه لرستان عنوان کرد: برنامه زیبا نیابت از شهدا در استان انجام می‌شود و نیاز است این فرهنگ را بین هم نام شهدا در کلاس‌های درس و بین دانش آموزان ایجاد کنیم.

وی بیان کرد: دانش‌آموزانی هستند به‌نام شهدا که می‌توان با این طرح فرهنگ نیابت را که زنده نگه‌داشتن یاد شهدا است در بین دانش آموزان و دانشگاه‌ها داشته باشیم چراکه با این فرهنگ‌سازی کمتر به سمت کسانی می‌روند که می‌خواهند فرهنگ اهل‌بیت (ع) را کمرنگ کنند.

نادر قربانی مشاور استاندار لرستان در امور ایثارگران اظهار داشت: هدف اصلی رزمندگان آزادی کربلا بود حتی اسرا زمانی که قطع‌نامه امضا شد تنها خواسته‌شان زیارت کربلا بود، هدف اصلی ما نیز حرکت فرهنگی و اجرای طرح کوله نیابت از شهید است.

وی افزود: با توجه به رخنه فرهنگی که وجود دارد و مقام معظم رهبری بر آن تأکید داشتند، فقط یاد شهدا است که می‌تواند جلوی رخنه دشمن را بگیرد که صداوسیما نیاز است این برنامه را به‌خوبی تبلیغ کند.

انتهای پیام/م

مدارس حوزه علمیه لرستان در ایام اربعین تعطیل است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.