بهره برداری از اقامتگاه بوم گردی در سرایان

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرایان از بهره برداری از اقامتگاه بوم گردی در روستای مصعبی این شهرستان خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ عرب،مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرایان گفت: به زودی اقامتگاه بوم گردی در روستای مصعبی که از مناطق دیدنی شهرستان سرایان است به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: شهرستان سرایان دارای جاذبه های متعدد تاریخی و طبیعی است و پتانسیل خوبی در حوزه گردشگری دارد و با توجه به موقعیت طبیعی شهرستان که برخوردار از کویر بسیار زیبا در جنوب شهرستان و روستاهای ییلاقی و مناظر زیبا در شمال شهرستان، است ظرفیت بسیارخوبی برای سرمایه گذاری و ایجاد واحد های اقامتی بوم گردی ایجاد کرده است.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرایان گفت:منطقه گردشگری مصعبی و کریمو در شمال شهرستان واقع شده و برخوردار از مناظر زیبا و آب و هوای مطبوع است.

عرب افزود: خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از اقامتگاه های بوم گردی در شهرستان شده و علاوه بر روستای مصعبی بزودی اقامتگاه های بوم گردی راویج در کویر سه قلعه، اقامتگاه بوم گردی در روستای کریمو، اقامتگاه بوم گردی بسیار زیبا و با زیربنای نسبتاً زیاد در روستای نوده، اقامتگاه بوم گردی در شهر سرایان و واحدهای پذیرایی در شهر سه قلعه ایجاد خواهد شد.

وی گفت: متقاضیان، سرمایه گذاران و مالکان خانه های تاریخی ارزشمند می توانند برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری در شهرستان اقدام کنند چرا که هنوز در اکثر روستاها و نقاط شهرستان مناطق و پتانسیل خوبی برای سرمایه گذاری قرار دارد.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرایان افزود: واحد های بوم گردی ، اقامتگاه هایی هستند که در محیط بومی و طبیعی و با رعایت ضوابط زیست محیطی به نحوی که با بافت تاریخی، و معماری بومی و منظر طبیعی منطقه تاسیس می شوند و تعامل زیادی با اجتماع محلی دارند. در این نوع اقامتگاه ها باید به نوع اقلیم منطقه توجه ویژه ای نمود. همچنین شرایط حضور گردشگران با کیفیت مطلوب در آن محیا است.

عرب افزود : روند ایجاد اقامتگاه بوم گردی با ارائه درخواست کتبی متقاضی شروع می شود و ارائه اسناد مالکیت زمین، تایید کمیته برنامه ریزی گردشگری استان، ارائه پاسخ استعلام های دستگاه های مربوطه، تأیید موقعیت زمین و صدور موافقت اصولی اولیه توسط اداره کل و پس از تمام شدن ساخت و یا مرمت اقامتگاه، بر اساس درجه مورد درخواست، پروانه بهره برداری موقت 6 ماهه صادر خواهد شد.

وی با بیان اینکه کلیه اقامتگاه های بوم گردی باید پسماندهای خود را مدیریت و بازیافت کند،گفت: همچنین پساب های خود را نیز به صورت مطلوبی مدیریت و بازیافت کند.
انتهای پیام/ب


توسعه اقامتگاه بوم گردی در خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.