سربازگیری گروه تروریستی داعش در ولایت جوزجان

مقامات محلی جوزجان اعلام کردند که حدود 300 جوان و نوجوان در ولایت در ولسوالی درزاب به داعش پیوسته و نزد این گروه آموزش نظامی می‌بینند.

سربازگیری گروه تروریستی داعش در ولایت جوزجانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مقامات محلی جوزجان اعلام کردند که حدود 300 جوان و نوجوان در ولایت در ولسوالی درزاب به داعش پیوسته و نزد این گروه آموزش نظامی می‌بینند.

سرپرست ولسوالی درزاب این ولایت گفته است که گروه داعش چندی پیش نشستی برای سربازگیری در قریۀ مغل این ولسوالی برگزار کرده و در جریان آن 300 جوان و نوجوان را به عضویت این گروه جذب کرده است.

به گفتۀ سرپرست ولسوالی درزاب، این اعضا در حال حاضر نزد مربیان خارجی گروه داعش آموزش می یینند.

وی افزود: «داعشيان بيشتر روی نوجوانان زير سن 20 سال سرمايه گذاری مى‌کنند و با تدريس امور نظامی توسط اساتيد خارجی، آنها را برای جنگ با نيروهای دولتی آماده مى‌سازند. داعشيان در قريه مُغل و سردره ولسوالی درزاب مراکز نظامی را ايجاد کرده اند که نوآموزان در اين دو مرکز، استفاده از سلاح و ساير جنگ افزارها را مى‌آموزند.»

حلیمه صدف عضو شورای ولایتی جوزجان نیز می‌گوید که فعالیت طالبان در ولسوالی درزاب این ولایت به شدت افزایش یافته و آن‌ها در این مناطق در حال قدرت گرفتن هستند.

به گفتۀ این عضو شورای ولایتی، مردم از ناچاری زیر کنترل داعش زندگی می‍ کنند و راهی جز این در اختیارشان نیست.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار