ظریف در نشست قلب آسیا:

اقدامات نظامی نمی تواند مناقشه افغانستان را حل کند

«محمد جواد ظریف» امروز جمعه در هفتمین اجلاس قلب آسیا در باکو  گفت: مناقشه افغانستان راه حل نظامی ندارد و در این زمینه نیاز به یک استراتژی جامع ومفصل است.

اقدامات نظامی نمی تواند مناقشه افغانستان را حل کندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «محمد جواد ظریف» امروز جمعه در هفتمین اجلاس قلب آسیا در باکو  گفت: مناقشه افغانستان راه حل نظامی ندارد و در این زمینه نیاز به یک استراتژی جامع ومفصل است.

ظریف گفت: اگر استراتژی جامعی در این زمینه وجود نداشته باشد، رسیدن به صلح پایدار امکان پذیر نخواهد بود.

وی افزود: افغانستان در سال های اخیر دستاوردهای خوبی در زمینه های مختلف داشته ولی با تجاوز خارجی و تهدید داعش روبرو بوده است. 

وی با اشاره به اینکه داعش تهدید جدی برای ثبات و امنیت منطقه و افغانستان است افزود: جلوگیری از این تهدید با تلاش مشترک همه کشورهای منطقه امکان پذیر است.

وزیر خارجه ایران بر ضرورت ادامه تلاش ها برای برای برقراری صلح در افغانستان تاکید کرد. ظریف گفت: ایران در زمینه مقابله با قاچاق مواد مخدر به اروپا، با افغانستان همکاری می کند.

وی افزود: باید برای یافتن راه حل اساسی برای ریشه کنی مواد مخدرتلاش کنیم و مردم را از قربانی شدن حفظ کنیم. برای رسیدن به این هدف و ریشه کنی مواد مخدر، راهی جز تقویت اقتصاد افغانستان وجود ندارد.

ظریف با اشاره به توسعه حمل و نقل ریلی در منطقه گفت: افغانستان با استفاده از ظرفیت های ایجاد شده می تواند به بنادر بین المللی دسترسی پیدا کند.

ظریف تصریح کرد که ایران در کنار افغانستان است و از برقراری ثبات در این کشور حمایت می کند.

وزیر امور خارجه ایران قرار است امروز با «المار محمد یارف» وزیر امورخارجه جمهوری آذربایجان و «خواجه محمد آصف» وزیر امورخارجه پاکستان دیدار کند.

هفتمین اجلاس قلب آسیا با حضور250 نماینده از 40 کشور و سازمان بین المللی امروز در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار