«اشرف غنی» در نشست قلب آسیا:

تلاش داعش در افغانستان با شکست مواجه شده/ تروریسم فقط مشکل افغانستان نیست

رئیس جمهور افغانستان گفت: تلاش گروه داعش جهت ایجاد پایگاه برای خلافت خودخواندۀ این گروه در افغانستان با شکست مواجه شده است.

تلاش داعش در افغانستان با شکست مواجه شده/ تروریسم فقط مشکل افغانستان نیستبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «اشرف غنی»، رئیس جمهور افغانستان که سخنران نشست افتتاحیه هفتمین اجلاس قلب آسیا بود گفت: تلاش گروه داعش جهت ایجاد پایگاه برای خلافت خودخواندۀ این گروه در افغانستان با شکست مواجه شده است.

وی اظهار داشت: ما در شرایطی با هم ملاقات می نماییم که نیاز به همکاری منطقه ای هیچگاه به این اندازه با اهمیت نبوده است. اکنون فرصت‌های اقتصادی بزرگی در انتظار ماست و شبکه‌های بین‌المللی مخرب و سازمان‌های جنایی ما را تهدید می‌کنند.

اشرف غنی گفت: با اعلام استراتژی جدید ایالات متحدۀ آمریکا برای آسیای جنوبی با ثبات و مبارزه با تروریسم، همکاری پایدار افغانستان با ایالات متحده و جامعه بین المللی، دوباره سمت و سو داده شده است.

وی ادعا کرد: استراتژی جدید ایالات متحدۀ آمریکا تمام ابزارهای قدرت آن کشور را در برابر مبارزه با تروریسم متحد ساخته است و پیام آن این است که گروه های طالبان و حامیان آنان نمی توانند از راه نظامی برنده شوند. ما تنها از طریق حل سیاسی می توانیم صلح پایدار را به دست بیاوریم.

رئیس جمهور افغانستان افزود: ما در امر مبارزه با تروریسم، متعهد به استراتژی مبارزه با تروریسم سازمان ملل متحد (۲۰۰۶) هستیم، استراتژی که از همه کشورهای عضو می‌خواهد تا تروریسم را به گونه صریح و همواره در هر شکلی، در هر جا، از سوی هر کسی و به هر هدفی که باشد، جداً محکوم نماید. همچنان به عنوان یک شریک در امر مبارزه با تروریسم و تهدیدات ناشی از آن در منطقه، متعهد هستیم و آمادۀ گسترش همکاری در این زمینه با تمام کشورها می‌باشیم.

اشرف غنی عنوان کرد: جنگ با تروریسم تنها مشکل افغانستان و منطقه نیست، زیرا موج پنجم خشونت‌ های سیاسی و تروریسم تهدیدی علیه بشریت است و این پدیده که از بین ‌بردن آن به تلاش زیادی نیاز دارد، شهروندان و دولت‌ها را با هم متحد می‌ سازد.

وی اضافه کرد: با اطمینان کامل بیان می دارم که نیروهای دفاعی و امنیتی ما، اکنون در جنگ علیه شبکه‌ های تروریستی و مواد مخدر در حالت تهاجمی قرار دارند. ما به منظور شکست دادن تروریست ها و تامین امنیت مردم، شمار نیروهای کماندو را به دو برابر و نیروهای هوایی را به سه برابر افزایش داده ایم و همین امروز، نیروهای کماندوی افغان، چهار عملیات را به گونۀ مستقلانه و بدون حمایت نیروهای آمریکایی و ناتو اجرا کردند.

 تلاش داعش در افغانستان با شکست مواجه شده/ تروریسم فقط مشکل افغانستان نیست

رئیس جمهور افغانستان ادامه داد: تلاش گروه داعش جهت ایجاد پایگاه برای خلافت خودخواندۀ این گروه در افغانستان با شکست مواجه شده است. داعش از «اچین» و «توره بوره» ننگرهار و نیز ولایت کنر در حال فرار می باشد و این گروه در افغانستان نابود می‌ شود.

غنی گفت: یافته‌ های ما از فعالیت‌ های اطلاعاتی و نیز تحقیق از بازداشت شدگان تروریست های داعش، نیروهای ما را توانایی بخشید تا داعش را مورد حمله قرار دهند و حامیان مالی، برنامه ریزان و مستخدمین آنان را دستگیر نمایند. ما به صورت پیوسته ظرفیت ها و قلمرو داعش در افغانستان را ریشه کن می نمائیم. در یک سال گذشته، ۱۵۰۰ عملیات مشترک زمینی و ۳۰۰ عملیات هوایی را علیه گروه داعش راه اندازی نموده ایم که بر اثر آن، سه امیر و ۱۵۰۰ تن از این گروه تروریستی کشته و ۲۰۰ تن دیگر دستگیر شده اند.

وی در ادامه سخنان خود در نشست قلب آسیا اظهار داشت: ما مناطق تحت نفوذ داعش را از نزد این گروه باز گرفتیم و عملیات های ما در مقابله با گروه داعش، بیش از ۱۰۰۰ استحکامات و مراکز آنان را نابود کرده و سلاح هایشان به دست نیروهای ما افتاده است. در سال گذشته گروه داعش ۹ ولسوالی را در کنترل داشت اما در حال حاضر، این گروه به شکل پراکنده باقی مانده است.

رئیس جمهور افغانستان افزود: اکنون گروه داعش حمایت بیرونی را از دست داده است و این گروه، اسلحه، تجهیزات و نیرو ندارد و شمار اندکی از آنها که در کوه‌ها گیرمانده اند از گرسنگی خواهند مرد.

 انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار