بزرگترین کارکرد مناسک مذهبی، ایجاد همبستگی اجتماعی است

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان کردستان گفت: یکی از بهترین و بزرگترین کارکردهای مناسک مذهبی ایجاد همبستگی اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،محمد احمدی شامگاه مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان کردستان دیروز در اولین مراسم مولودی‌خوانی که به مناسبت میلاد با سعادت سرور محمد مصطفی(ص) با حضور جمع کثیری از بازنشستگان کشوری استان کردستان در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، ضمن تبریک این جشن مبارک و فرارسیدن هفته وحدت، گفت: نباید وحدت مسلمانان را مختص به یک هفته و زمان خاصی بدانیم، بلکه همه ایام سال باید سرشار از وحدت و صفا بین مسلمین جهان باشد.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری، ضمن ابراز همدردی با زلزله‌زدگان استان کرمانشاه، افزود: با وجود مشکلات معیشتی زیادی که بازنشستگان دارند، اولین محموله کمک‌رسانی بازنشستگان استان کردستان به صورت کاملا خودجوش به این مناطق آسیب‌دیده ارسال شده و محموله دوم هم آماده ارسال خواهد بود.

 احمدی با بیان اینکه ما باید مناسک‌های خود را فراموش نکنیم، اذعان کرد: یکی از بزرگترین و خوبترین کارکرد مناسک‌های مذهبی همانند مولودی‌خوانی، این است که باعث ایجاد همبستگی اجتماعی و وجدان جمعی و کاهش آسیب های اجتماعی می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه، مراسم مولودی‌خوانی در قلب مردم استان کردستانی همواره موج می‌زند، افزود: با توجه به اینکه تعداد بازنشستگان شهرستان سنندج، حدود ۱۳ هزار نفر است، لذا برای اولین بار در استان از بازنشستگانی که نام مقدس محمد را دارند و دیگر بازنشستگانی که همکاری همیشگی با این مدیریت دارند همراه با خانواده‌هایشان امروز در این مراسم عرفانی محفل ما را نورانی کرده‌اند.

انتهای پیام/ د م

مراسم مولودی‌خوانی در قلب مردم کردستان همواره موج می‌زند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.