جشنواره منطقه ای مولودی خوانی و دف نوازی سراج منیر در کردستان آغاز شد

مسئول سازمان بسیج مداحان کردستان گفت:جشنواره منطقه ای مولودی خوانی و دف نوازی سراج منیر به همت سازمان بسیج مداحان کردستان درسنندج آغاز شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛محسن یوسفی، امروز (20 شهریور) در ایین افتتاحیه این جشنواره که در سالن نور سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد،گفت: جشنواره منطقه ای مولودی خوانی و دف نوازی سراج منیر با حضور ۱۰۴ شرکت کننده از استان های آذربایجان غربی، زنجان، همدان، کرمانشاه، ایلام، لرستان و کردستان از امروز به مدت ۲ روز در سنندج آغاز شد.

وی با بیان اینکه این جشنواره در سه بخش گروه نوازی، تک نوازی در 2 رده سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال برگزار می شود، ادامه داد: بعد از اعلام فراخوان و تا 15 شهریور 34 گروه مولودی خوان، 29 تکنواز بالای 16 سال و 11 تکنواز زیر 16 سال، آثار خوت را برای شرکت به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند.

 مسئول سازمان بسیج مداحان کردستان بیان کرد: 15 گروه مولودی خوان، 21 نفر در بخش تکنوازی بالای 16 سال و 11 تکنواز زیر 16 سال و در مجموع 104 نفر از استان های آذربایجان غربی، زنجان، همدان، کرمانشاه، ایلام، لرستان و کردستان در بخش پایانی جشنواره با هم رقابت می کنند.

یوسفی، ارتقای اشتیاق دینی از طریق هنرهای آیینی، ترویج تفکر عرفان اسلامی، تبادل فرهنگ متعادل هنرهای آئینی در بین استان های منطقه، ایجاد زمینه برای تولید آثار فاخر و ماندگار و ارتقای سطح دانش و توان گروه ها از طریق کارگاه اموزشی را از اهداف برگزاری جشنواره مولودی خوانی و دف نوازی سرج منیر برشمرد.

وی به داوران جشنواره نیز اشاره کرد و افزود: افشین ارشدی، سیدبهاالدین حسینی و منصور مرادی از مداحان و اساتید حوزه موسیقی و عرفان استان داوری این دوره از جشنواره را بر عهده دارند.

 مراسم اختتامیه جشنواره منطقه ای مولودی خوانی و دف نوازی سراج منیز همزمان با ۲۱ شهریور ساعت 10 صبح در سالن نور سازمان تبلیغات اسلامی کردستان برگزار می شود.

انتهای پیام/م

برگزاری جشنواره منطقه ای مولودی خوانی و دف نوازی سراج منیر در کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.