آغاز جشنواره منطقه‌ای دف‌نوازی و مولودی‌خوانی در سنندج

جشنواره منطقه‌ای دف‌نوازی و مولودی‌خوانی در سنندج برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛مسئول سازمان بسیج مداحان استان کردستان صبح امروز در آیین افتتاحیه این جشنواره که در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد، گفت: جشنواره منطقه‌ای دف‌نوازی و مولودی‌خوانی منطقه غرب کشور با عنوان سراج‌منیر در سنندج به عنوان پایتخت دف جهان آغاز به کار کرد.

محسن یوسفی با اشاره به اینکه 149  نفر شرکت کننده در این دوره از رقابت‌ها حضور دارند، افزود: شرکت‌کنندگان از استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، همدان، لرستان، کرمانشاه و ایلام در این جشنواره حضور دارند.

 وی بیان کرد: با توجه به اینکه شهرستان سنندج به عنوان پایتخت دف جهان شناخته شده است، بیشترین شرکت‌کنندگان این جشنواره نیز از استان کردستان و شهرستان سنندج بوده اند.

مسئول سازمان بسیج مداحان استان کردستان اضافه کرد: هدف از برگزاری این جشنواره ارتقای اشتیاق دینی از طریق هنرهای آیینی، ترویج تفکر عرفان اسلامی، تبادل فرهنگی متعادل هنرهای آیینی در بین استان‌های منطقه، ایجاد زمینه‌ای برای تولید آثار فاخر و ماندگار و ارتقای سطح دانش و توازن گروهها از طریق کارگاه آموزشی است.

  به گفته وی، این جشنواره با همکاری دفتر نماینده ولی فقیه استان کردستان، ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، شهرداری، مرکز بزرگ اسلامی، شورای شهر، مرکز بزرگ، صدا و سیمای کردستان، حوزه هنری و اوقاف استان کردستان و با همت سازمان بسیج مداحان این استان برگزار شد.

 مسئول سازمان بسیج مداحان کردستان بیان کرد: تفاوتی که این جشنواره با سایر جشنواره‌ها دارد این است که در کنار جشنواره منطقه‌ای دف نوازی و مولودی‌خوانی کارگاه آموزشی دف نوازی و مولودی‌خوانی برگزار و گواهینامه پایان دوره نیز به شرکت کنندگان اعطا می‌شود. 

جشنواره منطقه‌ای دف نوازی و مولودی خوانی امروز 20 شهریور ماه در سنندج آغاز شده و فردا 21 شهریور ماه پایان می‌یابد.

انتها پیام/ م ح

حضور 149 نفر در جشنواره منطقه‌ای دف‌نوازی و مولودی‌خوانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.