پایان جشنواره منطقه‌ای مولودی‌خوانی با معرفی نفرات برتر

جشنواره منطقه‌ای مولودی‌خوانی با حضور 149 مولودی‌خوان و دف‌نواز غرب کشور و با معرفی نفرات برگزیده به کار خود پایان داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در امر بسیج ظهر امروز در جشنواره منطقه‌ای دف‌نوازی و مولودی‌خوانی غرب کشور که در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد، گفت: این جشنواره با حضور هفت استان کشور شامل استان‌های کردستان، لرستان، ایلام، زنجان، آذربایجان غربی، همدان و کرمانشاه به مدت دو روز در سنندج برگزار شد.

رمضان بهزادی گفت: مزیت این جشنواره نسبت به سایر برنامه‌های سال‌های گذشته این بود که در حاشیه برگزاری جشنواره کارگاهی آموزشی برگزار و همچنین ارزیابی و بازبینی کارهای مورد قبول واقع شده در دو مرحله انجام شد.

وی با اشاره به تعداد شرکت‌کنندگان این جشنواره بیان داشت: 149  نفر شرکت‌کننده در این دوره از رقابت‌ها حضور داشتند که  بیشترین شرکت‌کنندگان از استان کردستان بودند.

وی با بیان اینکه، این جشنواره در سه بخش گروه نوازی، تک نوازی در ۲ رده سنی زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال برگزار شد، اعلام کرد: بعد از بازبینی و بررسی هیئت داوران از 34 اثر رسیده در بخش گروه نوازی 15 گروه برتر و از مجموع 25 نفر تک نوازی نیز 21 نفر برتر شناخته شدند.

جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در امر بسیج ادامه داد: در این جشنواره در کل 149 اثر به دبیرخانه‌ی جشنواره ارسال شد که 103 اثر یعنی حدود 70 درصد جزء برترین‌ها شناخته شدند.

بهزادی هدف از این جشنواره را توجه به فرهنگ بومی محلی، تبادل فرهنگی متعادل هنرهای آیینی در بین استان‌های منطقه، تشویق جوانان به موسیقی های عرفانی و ترویج آن در جامعه، ایجاد زمینه‌ای برای تولید آثار فاخر و ماندگار و ارتقای سطح دانش و توازن گروهها از طریق کارگاه آموزشی بود که امیدواریم هر ساله شاهد رشد آن در سطح ملی، منطقه ای و بین المللی باشیم.

در پایان این جشنواره دو روزه از سه گروه برتر و سه تک نواز زیر16 سال و سه تک نواز بالای 16 سال، یک نفر مولودی‌خوان، یک نفر سازنده دف و یک نفر پیشکسوت مولودی‌خوان با اهدای لوح و جوایزی تجلیل شدند و بنا به تصمیم هیات داوران به تمامی دف‌نوازان زیر 16 سال لوح تقدیر اهدا شد.

انتهای پیام/م

پایان جشنواره منطقه‌ای مولودی‌خوانی درسنندج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.