رئیس اسبق سازمان صدا و سیما:

مسئولان مواضع درست برابر خارجی‌ها را از رهبری بیاموزند/ رهبر انقلاب ضعف روحانی و ظریف در حادثه منا را جبران کردند

ضرغامی گفت: مسئولان با نگاه به مواضع رهبری برابر خارجی‌ها متوجه می‌شوند که سیاست‌های صحیح کدامند.

مسئولان مواضع درست برابر خارجی‌ها را از رهبری بیاموزند/ رهبر انقلاب ضعف روحانی و ضریف در حادثه منا را جبران کردندبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  عزت‌الله ضر‌غامی، رئیس اسبق سازمان صدا و سیما در مراسم روز دانشجو که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب برگزار شد گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یک نهاد انقلابی است و زمانی که صحبت از نهاد و انقلاب می‌شود برخی امور زاهدی را مد‌نظر قرار می‌دهد که درست نیست.

وی ادامه داد: زمینه‌های علمی و انقلابی دانشگاه آزاد امروزه بالاتر است و این نهاد مانند سایر نهاد‌های انقلابی برای اصلاح سیستم موجود به وجود آمده است.

پیام 16 آذر مقابل آمریکا ایستادن است

رئیس اسبق سازمان صدا و سیما گفت: روز دانشجو، روز مبارزه با آمریکا است و دانشجویان باید به این موضوع توجه خاصی کنند؛ اعتراض دانشجویان در 16 آذر به دلیل اعطای دکترای افتخاری به نیکسو‌ن معاون رئیس جمهوری آمریکا بود، او به ایران آمده بود که ببیند بعد از کودتای 28 مرداد وضعیت چگونه است و آیا ایرانی‌ها کودتای 28 مرداد را فراموش کرده‌اند یا نه؛ شاه برای آمدن نیکسو‌ن فرش قرمز پهن کرده بود، دانشجویان به این اقدام اعتراض کردند و رژیم هم دستور تیر‌اندازی را صادر کرد.

 ضر‌غامی تاکید کرد: اصولا دیکتاتور‌ها در برابر قدرت‌های بزرگ نوکری می‌کنند اما به زیر دستان خود تکبر می‌کنند، که رضا خان هم اینگونه عمل می‌کرد.

رئیس اسبق سازمان صدا و سیما تاکید کرد: زمانی که استالین، چرچیل به ایران آمده بودند شاه در جریان نبود، فرودگاه ما را تسخیر کرده بودند،‌ شاه در آن زمان اختیاری نداشت، از آنها خواهش که ملاقاتی باهم داشته باشند ولی آنها رد کردند. سفیر وقت شوروی در ایران در خاطرا‌تش نوشته است آنقدر به من اصرار کردند که چرچیل را ببینید من هم گفتم هر وقت شاه ایران آمد به من اطلاع بدهید تا از جلسه بیرون بیایم و آن را ببینم.

 ضر‌غامی در ادامه به سفر اخیر پوتین به ایران اشاره کرد و گفت: سفر اخیر رئیس جمهور روسیه را به ایران با آن زمان مقایسه کنید، او وقتی به ایران آمد به خدمت رهبری رفت،ملاقات و گفتگو‌ را در عکس‌ها و فیلم‌ها مشاهده کردید و دیدید که چقدر خاضعا‌نه رفتار می‌کرد.

 وی ادامه داد: زمانی که همه می‌گفتند اسد باید از سوریه برود رهبر انقلاب گفتند که سوریه خط مقدم جبهه مقاومت است و اسد باید بماند، امروز بسیاری از حاکمان منطقه که معقتد‌ بودند که اسد باید برود همگی رفته‌اند ولی اسد مانده است.

 رئیس اسبق سازمان صدا و سیما ضمن توصیه به دولت برای اتخاذ به مواضع جدی تر در عرصه دیپلماسی افزود: هر روز  رئیس جمهوری فرانسه چیزی می‌گوید و کسی جوابش را نمی‌دهد اگر مواضع رهبری را ببینید متوجه خواهید شد که مواضع درست کدامند.

 ضر‌غامی در ادامه به حادثه منا‌ اشاره و ادامه داد: زمانی که حا‌جیان ما در حادثه منا‌ فوت کردند،‌ مسئولان می‌گفتند که جنازه‌ها را به ما نمی‌دهند حتی وزیر امور خارجه با امیر کویت دیدار کرد و از او خواست که عربستانی‌ها را راضی کندف رفتار‌های اینگونه صورت خوبی ندارد و مواضع رئیس جمهور هم در آن زمان جدی نبود، حداقل در روز‌های اولی‌ که در نیویورک بودند سخنان جدی بر زبان نیاورد‌ند ولی پس از اظهارات روشن رهبری رویکرد‌شان تغییر کرد. رهبری در دانشگاه امام علی(ع) به روشنی گفتند که اگر عربستانی‌ها از رفتارشان دست بر‌ندارند بر‌خوردمان خشن خواهد بود، پس از آن بلافاصله همه جنازه‌ها را به کشور فرستادند.

 وی با اشاره به برجام‌ نیز گفت: به روحانی توصیه کرده بودم که دشمن کارش تصویر سازی است،‌ آنها می‌خواهند ما را حقیر نشان دهند، پس از اینکه در برخی از موارد مشخص شد که دشمن چنین هدفی دارد. رئیس جمهور پذیرفت و رفتارش را اصلاح کرد.

رئیس اسبق سازمان صدا و سیما در خصوص ملاقات ظریف با جان کری اشاره کرد و گفت:  ظریف با جان‌کری در اتاقش قرار ملاقات داشت ما هم دوربین‌ها را فرستادیم تا تصویر بگیرند ولی بعدا دیدیم که تصاویر قابل پخش نیست، شبکه‌های دیگر در اتاق کری حضور داشتند و از پشت سر بر قد بلند جان‌کری زوم‌ کرده بودند،‌ جان کری حتی عینک بر چشم داشت  اینگونه تصویر سازی کرده بودند که وزیر امور خارجه آمریکا پشت میز کارش نشسته و کسی به ملا‌قاتش آمده است.

 ضر‌غامی در پایان، پیام 16 آذر ایستادن در مقابل کشور امریکا دانست و گفت: دا‌عشی را که آمریکا ایجاد کرده بود شکست دادیم و حماسه بزرگی را خلق کردیم، توصیه من به شما دانشجویان این است که تعامل بیشتری با اولیای دانشگاه داشته باشیم.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار