استاندار لرستان:

کارخانه تولید کاغذ از سنگ در شهرستان الیگودرز ایجاد می شود

استاندار لرستان گفت: باید بازار سنگ الیگودرز را به جایگاه اصلی خود برگردانیم و با کمک سازمان ایمیدرو قرار شده یک واحد تولید کاغذ از سنگ در این شهرستان احداث شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ موسی خادمی در بازدید از طرح های شهرستان الیگودرز گفت: امروز تعدادی از پروژه‌های مهم عمرانی و اقتصادی این شهرستان از جمله شرکت پرند شیمی تولید‌کننده بنزین، گازوئیل و... بازدید شد که مواد اولیه این پروژه میعانات گازی است.

وی افزود: مواد اولیه این شرکت خارج از استان تامین می‌شود و عمده محصولات آن صادراتی است که هدف ما از بازدید حمایت از طرح توسعه آن شرکت است.

استاندار لرستان به تکنولوژی‌های جدید استفاده از سنگ اشاره کرد و با بیان اینکه باید سعی کنیم بازار سنگ الیگودرز را به جایگاه اصلی خود برگردانیم بیان کرد: با کمک سازمان ایمیدرو قرار شده یک واحد تولید کاغذ از سنگ در این شهرستان ایجاد شود که اکنون در مرحله انتخاب زمین و برگزاری مناقصه برای انتخاب شریک سرمایه‌گذار است.

وی با بیان اینکه این شهرستان یکی از مناطق مستعد و برخوردار از سنگ‌های مرغوب است عنوان کرد: برای سنگ‌های قدیمی و سنتی توصیه می‌شود در جهت تولید پودر سنگ میکرونیزه که دارای کاربرد‌های متفاوت صنعتی هستند به صنایع پایین دستی تبدیل شوند.

خادمی در بازدید از پروژه آبیاری شبکه‌های اراضی تحت پوشش سد حوضیان گفت: حدود ۲۵۰۰ هکتار از این اراضی قرارداد بسته شده که ۵۰۰ هکتار در حال انجام است. شبکه‌های ۳ و ۴ انجام شده و بخش دیگر از شبکه ۲ مانده که قرار شد با هماهنگی امور آب و سازمان جهاد کشاورزی در آینده تکمیل شود.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت سد حوضیان در حوزه گردشگری گفت: این منطقه بدلیل موقعیت خوب و مناسب سازمان بازنشستگی کشور جهت سرمایه‌گذاری اعلام آمادگی کرده است.

استاندار لرستان از سد رودبار به عنوان یکی از پروژه‌های عظیم در منطقه یاد کرد و گفت: در این پروژه ۲۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گزاری شده و حدود ۴۵۰ مگا‌وات تولید برق دارد؛ در ابتدا قرار بود ۱۰۰۰ مگاوات برق تولید کند، اما به لحاظ اقتصادی نیاز به ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار بوده و باید با پیگیری از ردیف اعتباری دیگری انجام گیرد.

وی در بازدید از جاده الیگودرز - داران با بیان اینکه یکی از پروژه‌های زیر ساختی و عمرانی مهم استان است تصریح کرد: در بحث راه پروژه اتصال محور الیگودرز - مسجد سلیمان نیز مورد توجه ماست، زیرا تعدادی از روستا‌های منطقه و جاده در دست احداث کنار سد لیروک عبور خواهد کرد که امیدواریم در سال آیتده تصویب شود.

خادمی به بازدید از واحد تولیدی محصولات یو پی وی سی همارشتن اشاره کرد و بیان کرد: مواد اولیه این شرکت از کارخانه پتروشیمی تهیه می‌شود که در تولید و ساخت در و پنجره‌های دو جداره فعالیت می‌کنند.

وی افزود: این شرکت قصد طرح توسعهٔ خود را داده که ما نیز حمایت خواهیم کرد.

استاندار لرستان در بازدید از پروژه ۲۰۰۰ رأسی گاو شیری الیگودرز با اشاره به اینکه یکی از مشکلات استان ما کمبود شیر صنعتی است، تصریح کرد: کارخانه شیر پگاه لرستان بیش از ۵۰ درصد شیر مورد نیاز خود را خارج از استان تأمین می‌کند. این گاوداری با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در حال اجداث و با تولید ۷۰ هزار‌تن شیر بخش بزرگی از نیاز‌های خود را تامین خواهد کرد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد بخشی از مشکلات این پروژه‌ها را درست کنیم و بخش دیگر نیاز‌ها به برنامه‌های بلند مدت نیاز است.

انتهای پیام/د

کارخانه تولید کاغذ از سنگ در شهرستان الیگودرز احداث می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۱۰ مرداد ۱۳۹۸
سلام وخسته نباشید براثبت نام درشرکت کاغذسازی بایدچیکارکنیم توروخداراهنمای کنید ممنون من قبلا نظرمودادم
Iran (Islamic Republic of)
حسین سرلک
۱۹:۵۸ ۱۰ مرداد ۱۳۹۸
امیدوارم که هرچه زودتر راه بیفته وباعث بشه ومرحمی باشه بروی زخمهای این درد بیکاری وامیدوارم که خداازشون راضی باشه هرچه زودتر ....