سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان؛

برطرف شدن مشکلات صنایع کاشی شهرستان بروجرد با تزریق منابع بانکی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان لرستان گفت: مشکلات واحد‌های کاشی جم و سامان کاشی شهرستان بروجرد در دست پیگیری است که با تزریق منابع بانکی برطرف می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ محمدرضا صفی خانی، با اشاره به میزان فعالیت واحد‌های صنعتی شهرستان بروجرد اظهار داشت: کمتر از ۴۰ درصد از واحد‌های صنعتی شهرستان بروجرد راکد و نیمه فعال هستند.

وی افزود: واحد‌های نیمه فعال این شهرستان با کمتر از ۴۰ درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کنند و مابقی واحد‌ها با بیش از این ظرفیت فعالیت می‌کنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان لرستان با اشاره به مشکلات صنعت کاشی شهرستان بروجرد عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که کارخانه سامان کاشی دارد در رابطه با مطالبات سیستم بانکی بود که سیستم بانکی در این زمینه معترض بودند بنابراین چندین جلسه در ستاد تسهیل ملی و وزارت کشور برگزار شد و نهایتاً بانک مرکزی به‌عنوان داور بین طرفین مأمور شد مشکل سامان کاشی را با بانک‌های سپه و پاسارگاد حل کند و در حال حاضر توافقاتی در این رابطه صورت گرفته است.

وی گفت: در آخرین جلسه ستاد تسهیل ملی مصوب شد که علی‌رغم اینکه ممکن است رفع مسائل حقوقی شرکت سامان کاشی با بانک‌ها به طول بینجامد با پیگیری‌هایی که انجام می‌دهند با تزریق منابع از طریق یکی دیگر از بانک‌ها با ضمانت‌های معتبر بتوانند این واحد را فعال کنند که این مصوبه برای اجرا نیازمند پیگیری است.

صفی خانی اگر بتوانیم با پیگیری که از طریق ستاد تسهیل ملی و مدیریت ارشد استان انجام می‌دهیم یکی از بانک‌ها تسهیلات جدید را به سامان کاشی ارائه دهد مدیریت این واحد اعلام آمادگی کرده که مجدداً این واحد را فعال کند و تولیدات این واحد به‌عنوان یکی از بهترین برند‌ها و تولیدات کشور مجدداً وارد بازار شود.

وی در رابطه با مشکلات کارخانه کاشی جم و آخرین پیگیری‌های انجام داده‌شده در این زمینه نیز این‌چنین توضیح داد: در مورد کاشی جم مسئله کاملاً متفاوت است و این واحد اصلاً بدهکاری بانکی ندارد و تنها یکسری بدهی‌های جاری به شرکت‌های برق و گاز دارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان لرستان افزود: ۸۰ درصد خط توسعه این واحد با تولید کاشی کف انجام‌شده و آماده بهره‌برداری است و خط تولید کاشی دیوار نیز که درگذشته تولید می‌شد در بازار فروش خوبی داشته است.

وی مشکل اصلی این واحد را نداشتن سرمایه در گردش دانست و عنوان کرد: در سال‌های اخیر که پیگیری‌هایی برای دریافت سرمایه در گردش شد به دلیل اینکه سرمایه‌دار اصلی این واحد جزو بدهکاران بانکی درجا‌های دیگر بوده به‌عنوان ذینفع واحد نتوانسته‌اند منابع لازم را تزریق کنند.

صفی خانی افزود: با درگذشت مدیرعامل این واحد قرار شده با وراث این کارخانه مذاکره کنیم تا موضوع ذینفع واحد با تزریق منابع به‌گونه‌ای حل شود چراکه کاشی جم هیچ مشکلی در ارتباط با تولید نخواهد داشت بنابراین در ستاد تسهیل فرصتی یک‌ماهه برای مذاکره با وراث به ما داده شده تا راهکار‌های حقوقی به ستاد تسهیل ملی برای تصمیمی نهایی ارائه شود.

انتهای پیام/د

مشکلات صنایع کاشی شهرستان بروجرد  برطرف می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.