دیدار و گفتگوی وزیر دفاع آمریکا با عبدالفتاح السیسی

جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا در قاهره با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر دیدار و با وی درباره امنیت خاورمیانه گفتگو کرد.

دیدار و گفتگوی وزیر دفاع آمریکا با عبدالفتاح السیسیبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا روز شنبه در قاهره با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر دیدار و با وی درباره مبارزه با تروریسم و امنیت خاورمیانه گفتگو کرد.

بسام راضی سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر گفت: السیسی در این نشست که با حضور صدقی صبحی وزیر دفاع مصر و شماری از مسئولان بلندپایه نظامی آمریکا انجام شد درباره «تقویت همکاری بین دو طرف به ویژه در زمینه نظامی به گونه‌ای که در تحقق منافع مشترک بین دو کشور و در صدر آن‌ها مبارزه با تروریسم و بازگرداندن امنیت و ثبات در منطقه خاورمیانه موثر باشد» گفتگو کرد.

راضی افزود: «در این دیدار درباره چالش‌های منطقه‌ای و بین المللی به ویژه مبارزه با تروریسم و تندروی گفتگو شد و آقای رئیس جمهور در این خصوص بر ضرورت افزایش تلاش‌های بین المللی برای خشکاندن منابع مالی تروریسم و اهمیت دستیابی به راه حل سیاسی بحران‌هایی که منطقه خاورمیانه شاهد آن است تاکید کرد.»

وی اضافه کرد ماتیس در این نشست «بر حمایت کشورش از مصر و در جنگ این کشور با تروریسم» تاکید کرد.

روابط مصر و آمریکا از زمانی که دونالد ترامپ از ابتدای سال ۲۰۱۷ سمت ریاست جمهوری آمریکا را برعهده گرفته، بهبود یافته است.

مصر از سال ۱۹۷۹ که معاهده صلح با اسرائیل را امضا کرد سالانه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار از آمریکا کمک‌های نظامی دریافت می‌کند.

مصر از آن زمان همچنین کمک‌هایی اقتصادی را دریافت می‌کند که سالانه روبه کاهش است.

 انتهای پیام/

وزیر دفاع آمریکا در قاهره با رئیس جمهور مصر دیدار کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار