افزایش ۱۵ درصدی مراجعان نزاع به پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان

مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان گفت: آمار مراجعان مصدوم نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان در هفت ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۱۵ درصدی مراجعان نزاع به پزشکی قانونی سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، دکتر رضا عبدی مدیرکل پزشکی قانونی استان اظهار داشت: پنج هزار و ۵۲۴ نفر در این مدت به دلیل جراحات ناشی از نزاع به پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان مراجعه کردند.

عبدی افزود: این آمار در مقایسه با چهار هزار و ۸۲۶ مراجعه کننده نزاع در مدت مشابه سال گذشته، ۱۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: از کل مراجعان نزاع هفت ماهه نخست امسال به پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان چهار هزار و ۳۳۰ نفر مرد و هزار و ۱۹۴ نفر دیگر زن بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین زاهدان با هزار و ۹۱۰، زابل با هزار و ۸۶، ایرانشهر با ۸۹۷، سراوان با ۵۹۲، چابهار با ۵۴۳ و نیکشهر با ۱۸۱ نفر به ترتیب بیشترین موارد نزاع را در این مدت داشته اند.

عبدی افزود: بیشترین آمار مراجعان نزاع به پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان در این مدت با ۸۸۹ نفر در خرداد ماه و کمترین آن با ۷۰۸ نفر در شهریور ماه گزارش شده است.

وی در تشریح وظایف پزشکی قانونی در رابطه با مراجعه کنندگان نزاع گفت: ظاهر خون آلود تأثیری در صدور نظریه کارشناسی توسط پزشکی قانونی ندارد، مبنای صدور این نظریه نوع جراحت و عمق آن است لذا معاینه دقیق‌تر ضایعات نیاز به تمیز بودن موضع و بررسی دقیق آن توسط کارشناسان پزشکی قانونی دارد.

مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان ادامه داد: دیگر چیزی به نام طول درمان در پزشکی قانونی تعیین نمی‌شود و این هم یکی دیگر از باور‌های نادرست به یادگار مانده از گذشته است.

عبدی افزود: برای صدور نظریه کارشناسی در خصوص صدمات ناشی از نزاع توسط سازمان پزشکی قانونی ارائه معرفی نامه از مراجع قضایی و یا کلانتری الزامی است.

وی اظهار داشت: در صورت وجود جراحات و صدمات عمده و تهدید کننده، فرد می‌تواند پس از انجام اقدامات درمانی به پزشکی قانونی مراجعه کند، سوابق اقدامات انجام شده از مرجع درمان کننده اخذ خواهد شد تا حقی از فردی ضایع نشود.

سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود ۱۸۷ هزار و ۵۰۲ کیلومترمربع (معادل ۵/۱۱ درصد مساحت کشور)، ۱۹ شهرستان و بیش از ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار