کاهش هشت درصدی تلفات رانندگی در جاده‌های شمال سیستان و بلوچستان

فرمانده پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان گفت: تلفات رانندگی در ۶ ماهه نخست امسال در جاده‌های شمال این استان در همسنجی با مدت مشابه پارسال هشت درصد کاهش یافته است.

کاهش هشت درصدی تلفات رانندگی در جاده‌های شمال سیستان و بلوچستانسرهنگ کشواد بهروزی زاده  فرمانده پلیس راه شمال استان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:  تلفات رانندگی در ۶ ماهه نخست امسال در جاده‌های شمال این استان در همسنجی با مدت مشابه پارسال هشت درصد کاهش یافته است.

سرهنگ بهروزی افزود:خستگی و خواب آلودگی ناشی از فاصله طولانی شهر‌ها و انحراف به چپ از مهمترین علل بروز حوادث رانندگی در جاده‌های سیستان و بلوچستان است.

وی سرعت زیاد را یکی از مهمترین دغدغه‌ها در سیستان و بلوچستان ذکر کرد و گفت: ضروری است رانندگان با رعایت سرعت مطمئنه از بروز حوادث رانندگی برای خود و دیگران پیشگیری کنند.

بهروزی  افزود: هموطنان هرگونه پیشنهاد، انتقاد و تقدیر از عملکرد پلیس را با شماره ۱۹۷ و هرگونه خبر یا اتفاق را به شماره ۱۱۰ پلیس اطلاع دهند تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.

استان سیستان و بلوچستان به دلیل گستردگی راه‌های ارتباطی دارای ۲ قرارگاه پلیس راه در شمال (زاهدان) و جنوب (ایرانشهر) است.

به گفته مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان در هفت ماهه نخست امسال فوتی‌های حوادث رانندگی در این استان سه درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشت.

رضا عبدی افزود: ۴۶۶ نفر در این مدت در حوادث ترافیکی سیستان و بلوچستان جان خود را از دست دادند که این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال با ۴۵۳ نفر، سه درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: از مجموع تلفات حوادث ترافیکی این مدت ۷۵ نفر زن و ۳۹۱ نفر مرد بودند.

وی گفت: بیشترین تلفات حوادث ترافیکی این مدت با ۳۶۸ مورد در جاده‌های برون شهری، ۵۳ مورد در جاده‌های روستایی، ۴۵ مورد در مسیر‌های درون شهری گزارش شده است.

وی بیان کرد: چهار هزار و ۲۰۹ مصدوم حوادث ترافیکی نیز در این مدت به اداره کل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان مراجعه کردند که از این تعداد ۹۶۸ نفر زن وسه هزار و ۲۴۱ نفر مرد هستند.

مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان گفت: مصدومان حوادث ترافیکی این مدت در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال ۳۰ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/ع

کاهش تصادفات رانندگی در جاده های شمال استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار