توزیع ۱۸ هزار واکسن آنفلوانزا در شمال شرق کشور

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۱۸ هزار واکسن آنفلوانزا در بخش دولتی برای گروههای هدف در شمال شرق کشور به طور رایگان توزیع شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  دکتر محمدجعفر صادقی افزود: ۹ هزار مورد از این تعداد متعلق به مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استان خراسان رضوی است.

وی گفت: ۹ هزار مورد از واکسن های آنفلوانزا در سایر دانشکده ها و دانشگاههای علوم پزشکی استان شامل نیشابور، تربت حیدریه، گناباد، تربت جام و سبزوار و هم چنین دانشگاههای علوم پزشکی در استان های خراسان شمالی و جنوبی توزیع شده است.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: این واکسن ها طبق شیوه نامه مربوطه برای کارکنان بهداشتی و درمانی بیمارستان ها، نیروی انتظامی، کارکنان شاغل در پایگاههای مرزی مانند فرودگاه، دامپزشکی و هم چنین برخی از افراد واجد شرایط در معرض خطر ابتلا به آنفلوانزا استفاده می شود.

صادقی گفت: توزیع واکسن های آنفلوانزا از اواخر مهرامسال آغاز شده است و هم اکنون به جز موارد کمی که برای مواقع ضروری نگهداری شده، همه آنها توزیع شده است.

وی افزود: هم اکنون واکسن آنفلوانزا در داروخانه های استان خراسان رضوی برای متقاضیان با نرخ زیر ۳۰۰ هزار ریال موجود است که تزریق آن برای افراد در معرص خطر مانند کودکان، سالمندان، بیماران دچار مشکلات تنفسی و شبکه ایمنی توصیه می شود.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوانزا را ابتدای مهر عنوان کرد و گفت: از زمان تزریق واکسن آنفلوانزا تا تاثیر آن ۲هفته طول می کشد، از سوی دیگر این واکسن بین ۶ تا هفت ماه در بدن اثرگذاری دارد.

صادقی افزود: واکسن آنفلوانزا که از ویروس ضعیف شده این بیماری تهیه می شود، عارضه ای ندارد اما به دلیل اینکه روی تخم مرغ کشت می شود، افرادی که حساسیت به تخم مرغ دارند نباید این واکسن را دریافت کنند.

انتهای پیام// م.م

توزیع واکسن آنفلونزا در مناطق تحت پوشش علوم پزشکی مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.