بیماری صرع در ۸۵ درصد موارد قابل درمان است

عضو هیات علمی گروه مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این بیماری در ۸۵ درصد موارد قابل درمان است و تنها ۱۵ درصد بیماران نسبت به درمان مقاومت نشان می دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ دکتر جواد آخوندیان در حاشیه برگزاری کنگره کشوری صرع کودکان با بیان اینکه به طور عمده بیماری صرع از دوران نوزادی و کودکی آغاز می شود و در بسیاری از موارد می توان با دارودرمانی این بیماری را درمان کرد و افزود: در مواردی که بیمار، صرع مقاوم به درمان دارد باید علاوه بر دارو درمانی، بیماران را نسبت به مدارا کردن با این بیماری توانمند ساخت تا کیفیت زندگی شان تحت تاثیر قرار نگیرد.

وی با بیان اینکه عفونت در دوران بارداری، عوامل ژنتیکی، آسیب های مغزی از عوامل ابتلا به صرع است، گفت: در حال حاضر امکانات مناسبی برای تشخیص و درمان این بیماری در کشور ایجاد شده است و دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این زمینه توانمند است.

دبیر کنگره صرع کودکان ه محورهای کنگره اشاره کرد و افزود: تشنج و صرع، تقسیم بندی های درمان بیماری صرع، مشکلات رفتاری در صرع کودکان، صرع های مقاوم، جراحی در صرع، تشنج های دوران نوزادی و شیرخواری، تشنجات پایدار و غیر قابل کنترل، تصویر برداری در صرع کودکان و تب و تشنج که در کودکان بسیار شایع است موردهای اصلی کنگره را شکل می دهند.

آخوندیان گفت: در این کنگره صاحب نظران، متخصصان و اعضای هیات علمی از سراسر کشور به مدت دو روز در مشهد گرد هم آمده اند تا جدیدترین راهکارها و روش ها را در زمینه پیشگیری و درمان بیماری صرع کودکان تبادل نظر کنند.

انتهای پیام// م.م

برگزاری کنگره صرع در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار