رئیس دادگستری دیر بوشهر

رئیس دادگستری دیر بوشهرخواستار شناسنامه دار شدن املاک و اراضی ملی در این شهرستان شد

رئیس دادگستری دیر استان بوشهر گفت: برای شناسایی هویت املاک و اراضی ملی در محاکم قضایی، این املاک باید شناسنامه دار و پلاک بندی شوند.

رئیس دادگستری دیر بوشهرخواستار شناسنامه دار شدن املاک و اراضی ملی در این شهرستان شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر, عیسی نوشاد روز سه شنبه درنشست شورای حفظ حقوق بیت المال در دیر افزود: دستگاه های اجرایی باید پیشگیری از تعرض به اراضی ملی را در اولویت قرار دهند.
وی اضافه کرد: نقش نهادهای نظارتی ازجمله نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، نیروهای امنیتی، فرمانداری و سایر ادارات و دستگاه های در پیشگیری و کاهش انگیزه زمین خواری بسیار مهم است.
رئیس دادگستری دیر ضمن تاکید بر برخورد جدی دستگاه قضایی با پدیده زمین خواری اظهارداشت: مهم ترین موضوع این نشست احساس حساسیت بین تمام اعضای جلسه نسبت به زمین خواری و تغییر کاربری اراضی ملی است که باید به آن توجه داشته باشند و از این موضوع غافل نشوند.
وی ضمن انتقاد به عملکرد برخی دهیاری ها در روستاها بیان کرد: دهیاری ها منفعل عمل می کنند و با نهادهای قضایی همکاری ندارند و دهیاری ها و شوراهای اسلامی باید نقش فعال تری در این زمینه داشته باشند.
نوشاد، خواستار تشکیل کمیته فرعی حفاظت از اراضی ملی برای تبادل نظر و بحث بیشتر در موضوع حقوق بیت المال شد.
فرمانداردیر گفت: متعرضان به املاک دولتی و عمومی باید شناسایی شده و به دستگاه قضایی معرفی شوند.
حمزه اعتماد افزود: اگر همه نهادها به وظایف خود بدرستی عمل کنند، هیچ تعرضی به بیت المال و اراضی ملی نخواهد شد.
وی گفت: مدیران دولتی در حفظ اموال عمومی و دولتی کوشا باشند و فعالانه عمل کنند.

انتهای پیام/پ

شناسنامه دار شدن املاک و اراضی ملی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.