درخواست ایالت هاوایی از دیوان عالی آمریکا برای ممنوعیت اجرای کامل فرمان ضدمهاجرتی ترامپ

ایالت هاوایی از دیوان عالی آمریکا خواست اجازه ندهد فرمان ضدمهاجرتی اخیر ترامپ که ورود شهروندان شش کشور اسلامی را به آمریکا ممنوع می‌کند، به طور کامل به اجرا درآید.

درخواست ایالت هاوایی از دیوان عالی آمریکا برای ممنوع کردن اجرای کامل فرمان ضدمهاجرتی ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، ایالت هاوایی روز سه شنبه از دیوان عالی آمریکا خواست اجازه ندهد فرمان ضدمهاجرتی اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، که ورود شهروندان شش کشور اسلامی را به آمریکا ممنوع می کند، به طور کامل به اجرا درآید. این درخواست ایالت هاوایی پس از آن مطرح شد که دادگاه های سطح پایین تر در آمریکا پیشتر از اجرای بخشی از این فرمان ضد مهاجرتی ترامپ جلوگیری کرده بودند.

وکلای این ایالتِ تحت کنترل دموکرات ها شکایتی را علیه این فرمان رئیس جمهور آمریکا تنظیم کرده اند. این اقدام آنها در واکنش به درخواست هفته گذشته دولت ترامپ صورت گرفت که از دیوان عالی آمریکا درخواست کرده  بود اجازه دهد این فرمان ضد مهاجرتی به طور کامل به اجرا درآید.

وکلای ایالت هاوایی در شکایت خود به دیوان عالی نوشته اند فرمان ضد مهاجرتی جدید ترامپ که سومین فرمان او از این نوع به شمار می رود، تبعیض علیه مسلمانان است و نقض قانون اساسی آمریکا به شمار می رود؛ (زیرا) این فرمان با قوانین مربوط به مهاجرت نیز مغایرت دارد.

دادگاه استیناف بخش نهم آمریکا مستقر در سانفرانسیسکو 13 نوامبر طی حکمی اجازه داد بخشی از سومین فرمان ضد مهاجرتی ترامپ به اجرا درآید. این فرمان مهاجرتی رئیس جمهور جمهوریخواه آمریکا 24 سپتامبر اعلام و جایگزین دو فرمان قبلی شد که دادگاه های فدرال آمریکا مانع از اجرای آنها شدند. فرمان جدید ترامپ آن دسته از اتباع ایران، لیبی، سوریه، یمن، سومالی و چاد را شامل می شود که هیچگونه ارتباط خویشاوندی در آمریکا ندارند. آن دسته از شهروندان این شش کشور که ارتباط خویشاوندی یا دیگر ارتباط های رسمی از جمله از طریق دانشگاه، در آمریکا دارند می توانند وارد این کشور شوند. فرمان جدید رئیس جمهور آمریکا همچنین اتباع کره شمالی و برخی مقامات ونزوئلا را شامل می شود.

 یک قاضی فدرال در ایالت مریلند در رسیدگی به شکایتی جداگانه از سوی اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا، حکمی را درخصوص ممنوعیت بخشی از فرمان ضد مهاجرتی ترامپ صادر کرد.

انتهای پیام/

هاوایی خواستار توقف اجرای کامل فرمان مهاجرتی ترامپ شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار