نگاه ویژه صداوسیمای قزوین به مسائل فرهنگی و تاریخی

صداوسیمای مرکز قزوین نگاه ویژه‌ای به حوزه فرهنگ و تاریخ استان دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ مدیر دفتر و روابط عمومی صداوسیمای مرکز قزوین با اشاره به جایگاه ممتاز قزوین در تاریخ و فرهنگ کشور افزود: صداوسیمای مرکز قزوین برای اجرای مأموریت و رسالت ذاتی خود و بمنظور معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان در حوزه‌ی فرهنگ و هنر بومی برنامه‌های مختلفی تهیه، تولید و پخش می‌کند.

اکبری گفت: پخش برنامه‌هایی همچون «روزی روزگاری قزوین» که نگاهی تحلیلی به تاریخ و رویداد‌های تاریخی قزوین دارد، «پرنیان» که ضمن معرفی هنرمندان، مفاخر و اماکن تاریخی استان نگاهی ویژه هم به هنر خوشنویسی قزوین دارد، «شاعرانه» که شعرا، سخن سرایان و ادبای قزوین را به مخاطبان معرفی می‌کند و «یه جای خوب» که فرهنگ‌های بومی محلی روستا‌های استان را در رسانه منعکس می‌کند از جمله اقدامات این مرکز در فرهنگ و تاریخ استان است.

وی اضافه کرد: برنامه‌های رادیویی «گنجینه» که منظومه‌ای از آئین‌های بومی استان در نقاط مختلف است و همچنین «صدای روستا» که در زمینه معرفی توانمندی‌های روستا‌ها بویژه ظرفیت‌های فرهنگی مناطق روستایی تولید شده است بخشی دیگر از اهتمام صداوسیمای مرکز قزوین در حوزه‌ی فرهنگ و هنر است.

اکبری گفت: استان قزوین بعنوان یکی از استان‌های ممتاز کشور و دارای تنوع جمعیتی و تکثر آداب و رسوم است که صداوسیمای مرکز قزوین این موضوع را بعنوان یکی از مهمترین مؤلفه‌ها در تولید برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی در دستور کار دارد.

مدیر دفتر و روابط عمومی صداوسیمای مرکز قزوین گفت: طی یکسال گذشته این مرکز بیش از ۱۹ هزار و ۴۰۰ دقیقه برنامه‌ی رادیویی، تلویزیونی و خبری با موضوع تاریخ و فرهنگ تهیه، تولید و پخش کرده که این حجم برنامه بیانگر اهتمام رسانه در معرفی ویژگی‌های فرهنگی و تاریخی استان است.

اکبری اضافه کرد: صداوسیمای مرکز قزوین در حوزه فضای مجازی هم با تهیه و تولید قطعات مالتی مدیا با موضوعات فرهنگی و تاریخی همچون معرفی مفاخر، مشاهیر و اندیشمندان استان، اماکن و بنا‌های تاریخی، شخصیت‌های علمی، فرهنگی، هنری و معرفی موسیقی‌های استان در قالب تولیدات ویژه وب سایت برای بارگذاری در پایگاه اطلاع رسانی مرکز، وب سایت نگاه، خبرگزاری و شبکه‌های اجتماعی تلگرام و سروش و اینستاگرام توجه ویژه‌ای به مسائل فرهنگی تاریخی استان دارد.

انتهای پیام/

 

برنامه های شبکه قزوین در حوزه فرهنگ و هنر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.