رئیس انجمن موزه‌های آلمان از کاخ گلستان بازدید کرد

رئیس انجمن موزه های آلمان به همراه هیئت 18 نفره متشکل از مدیران موزه های این کشور، از موزه‌ها و تالارهای کاخ گلستان بازدید کرد.

رئیس موزه های آلمان از کاخ گلستان بازدید کردبه گزارش حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسعود نصرتی مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان گفت: پروفسور اکارت کوهن رئیس انجمن موزه های آلمان و پترا اولشوسکی معاون وزیر فرهنگ، علوم و تکنولوژی آلمان به همراه هیئت 18 نفره متشکل از مدیران موزه های این کشور عصر روز یکشنبه، 5 آذر از موزه‌ها و تالارهای کاخ گلستان به مدت دو ساعت بازدید کردند.

وی افزود: پروفسور اکارت کوهن از تأثیرگذار بودن این بازدید سخن گفت و بر این موضوع تأکید کرد که تمامی هنرهای مشرق زمین در کاخ گلستان به خوبی قابل مشاهده است و ترکیب عناصر معماری ایرانی و اروپایی در این بناهای تاریخی به روشنی دیده می شود. البته عناصر معماری ایرانی بیشتر نمایان است.

مدیر کاخ گلستان اظهار کرد: بر اساس اظهارات پروفسور کوهن، 6 هزار و 500 موزه در آلمان وجود دارد که بیشتر موزه های آنها قصرهای قدیمی بوده که تبدیل به موزه شده اند و قدیمی ترین آثارشان مربوط به ابزارهایی بوده که توسط انسان های اولیه ساخته شده است. سنگ‌هایی که روی آن کنده کاری شده، 3 هزار سال قدمت دارد.

نصرتی از افزایش بازدید گردشگران خارجی خبر داد و تصریح کرد: بازدید گردشگران خارجی از مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و قصد داریم با برگزاری نمایشگاه های مشترک فرهنگی میان کشورهای مختلف به معرفی بیشتر این مجموعه بپردازیم.

 

انتهای پیام/

 

بازدید آلمانی ها از موزه ایرانی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.