127 اثر منقول در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد

در جلسه کمیته آثار منقول 127 اثر تاریخی ارزشمند شامل تابلوهای نقاشی و کتیبه در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

127  اثر منقول در فهرست آثار ملی کشور ثبت شدبه گزارش حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی معاونت میراث فرهنگی؛ در کمیته آثار منقول که صبح امروز با حضور مدیر و کارشناسان دفتر ثبت آثار تاریخی، موزه ملی و مجموعه های تاریخی نیاوران و کاخ گلستان و تعدادی از استان ها برگزار شد، 127 اثر منقول در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

فرهاد نظری مدیر کل دفتر ثبت آثار تاریخی با اعلام این خبر گفت: در کمیته آثار منقول 26 اثر از تابلو نقاشی، قلمدان و مینیاتورهای مجموعه فرهنگی کاخ نیاوران و دیوار نگاره صف سلام فتحعلی شاه در باغ نگارستان به ثبت رسید.

وی به آثار ثبتی موزه ملی ایران اشاره کرد و افزود: همچنین 37 اثر از موزه ملی ایران به ثبت رسید که از این مجموعه 30 اثر مربوط به دوره تاریخی و 7 اثر متعلق به آثار صنیع الملک می شود.

نظری تاکید کرد: 34 اثر از تابلوهای نقاشی های ابوالحسن خان غفاری (صنیع الملک) که هم اکنون در مجموعه فرهنگی کاخ گلستان نگهداری می شود، به ثبت رسید. این در حالی است که در جلسه کمیته آثار منقول 29 اثر متشکل از سنگ قبر و سنگ کتیبه استان یزد نیز ثبت شد.

 

انتهای پیام/

 

 آخرین اخبار از ثبت ملی آثار ملی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار