رونمایی از تاریخ شفاهی کاخ گلستان

تاریخ شفاهی کاخ گلستان با حضور پژوهشگران در موزه مردم شناسی این مجموعه رونمایی می‌شود.

رونمایی از تاریخ شفاهی کاخ گلستانبه گزارش حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تاریخ شفاهی کاخ گلستان با حضور پژوهشگران در موزه مردم شناسی این مجموعه جهانی، 31 مرداد ثبت و رونمایی می شود.

مسعود نصرتی مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان گفت: در این مراسم که با حضور اساتید تاریخ، پژوهشگران و پیشکسوتان میراث فرهنگی ساعت 10 در این پایگاه جهانی برگزار می شود، از تاریخ شفاهی کاخ گلستان رونمایی و ثبت می‌شود.

وی افزود: دفتر پژوهش کاخ گلستان تلاش می‌کند تا با فراهم کردن فضای مطالعاتی و پژوهشی در این مجموعه تاریخی به پژوهشگران در تولید محتوا کمک کند. به همین دلیل مرکز تاریخ شفاهی کاخ برای جمع آوری و ثبت مجموعه‌ای از اطلاعات منسجم و زنده از تاریخ چند دهه اخیر کاخ گلستان، فعالیت خود را در بهمن سال 94 در دفتر پژوهش آغاز کرد. در حقیقت تاریخ شفاهی روشی از ثبت و مستندسازی رویدادهای تاریخی بوده که از طریق مصاحبه کردن با شخص راوی انجام می شود و بر تجربه شخصی افراد استوار است. تجاربی که در گذر زمان امکان ثبت آنها وجود نداشته است.

مدیر کاخ گلستان اظهار داشت: در پایان این مراسم از روایان و پیشکسوتان میراث فرهنگی که تا کنون در جمع‌آوری تاریخ شفاهی کاخ گلستان به این مجموعه تاریخی- فرهنگی کمک کردند، تقدیر می شود.

 

 انتهای پیام/

 

مروری بر تاریخ شفاهی کاخ گلستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار