دستیار و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب:

جمهوری اسلامی ایران، تاثیرگذارترین قدرت در منطقه است

دستیار و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب گفت: با پیروزی جبهه مقاومت در منطقه، قدرت تاثیرگذاری ایران در جهان بخصوص غرب آسیا افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ سرلشگر صفوی دستیار و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در برنامه گفتگوی ویژه خبری صداوسیمای مرکز آذربایجان غربی گفت: 16 سال است که آمریکا در رسیدن به اهداف راهبردی خود در منطقه شکست می خورد که این شکست ها اقتدار و نفوذ ایران اسلامی را در منطقه نشان می دهد.
وی افزود: آمریکایی ها و صهیونیست ها در سقوط بشاراسد نیز شکست خوردند و ائتلاف ایران، عراق، سوریه و حزب الله باعث پیروزی جبهه مقاومت شد.
سرلشگر صفوی با بیان این که آمریکایی ها و رژیم صهیونیستی برای مقابله با پتانسیل به وجود آمده بیداری اسلامی در منطقه داعش را به وجود آوردند، گفت: دشمنان با این استراتژی سعی داشتند سیمایی زشت از جهان اسلام را نشان دهند که هم اکنون می بینیم در این پروژه خود نیز شکست خوردند.

جمهوری اسلامی ایران، تاثیرگذارترین قدرت در منطقه است
دستیار و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در بخش دیگری از سخنان خود هدف از سفر به آذربایجان غربی را، شرکت در کنگره، بازدید از نیروهای مسلح و بررسی وضعیت امنیت پایدار در استان دانست و گفت: مردم آذربایجان غربی در دوران انقلاب اسلامی و پس از آن از امتحان های سختی با موفقیت قبول شده اند.
سردار سرلشگر صفوی افزود: بیش از 30 هزار تن از جوانان استانهای دیگر در این استان به شهادت رسیده اند و همه ما امنیت پایدار موجود در منطقه را مدیون شهدا هستیم.
وی اضافه کرد: شیعه و سنی آذربایجان غربی در کنار یکدیگر پاسدار و مرزبان انقلاب اسلامی هستند و باید این همبستگی و همزیستی مسالمت آمیز را قدر دانست.
سرلشگر صفوی گفت: آذربایجان غربی یک موقعیت استراتژیک در کشور دارد چرا که با سه کشور هم مرز است و راه مواصلاتی ما به اروپا نیز از این استان می گذرد.
وی با اشاره به هدف از تشکیل بسیج مستضعفان در اوایل انقلاب گفت: در 13 آبان 1358 که لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام فتح شد 5 آذر همان سال فرمان تشکیل بسیج مستضعفان توسط امام صادر شد.
دستیار و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب افزود: هم اکنون بسیج در داخل کشور به عنوان بزرگترین پشتوانه دفاعی با ظرفیت چند میلیونی مطرح است.
سرلشگر صفوی گفت: دو سوم سوریه توسط نیروهای گروهک تروریستی تکفیری داعش اشغال شده و بیش از 90 هزار نیرو از کشورهای مختلف به سوریه فرستاده شده بودند.
وی در بخش دیگر از سخنان خود با بیان این که 52 درصد از جمعیت ما را جوانان تشکیل می دهند افزود: این جوانان دوران پر افتخار انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را ندیده اند اما برگزاری این کنگره ها به نوعی یادآور شجاعت ها و ایستادگی های دوران دفاع مقدس به جوانان این مرز و بوم است.
دستیار و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب افزود: بررسی اخلاق ، رفتار ، عملکرد و ویژگی های شخصیتی شهدای این استان و انتقال به نسل جوان از دیگر اهداف برگزاری این کنگره ها می باشد و باید علاوه بر برگزاری کنگره کتاب و محصولات فرهنگی مختلف نیز در رابطه با این موضوعات در استان تهیه شود.
وی با بیان اهمیت مرور عظمت و اقتدار رزمندگان اسلام و وجود روحیه خود باوری در آنان افزود: این روحیه خود باوری باید به نسل جوان انتقال یابد تا در حوزه های مختلف علمی، فرهنگی و اقتصادی به کارگیری شود.

انتهای پیام/م

افزایش قدرت تاثیرگذاری ایران  درجهان با پیروزی جبهه مقاومت  درمنطقه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.