نایب رئیس اتحادیه میوه اصفهان:

بازار میوه در اصفهان رونق ندارد

نایب رئیس اتحادیه میوه اصفهان گفت: اکنون بازار میوه در شهر اصفهان رونقی ندارد و استقبال مردم اندکی کاهش داشته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدصادقی ریاحی با بیان اینکه رکود اقتصادی همه حوزه‌ها را در برگرفته است، اظهار داشت: رکود در حوزه میوه و تره‌بار نسبت به سال‌های گذشته 30 درصد است.

وی افزود: قدرت خرید مردم پایین است، اگر قیمت بالا باشد قدرت خرید کمتر می‌شود، با این حال میوه‌های خوب در بازار میوه و تره‌بار وجود دارد و با کمبود مواجه نیست.

نایب رئیس اتحادیه میوه اصفهان با اشاره به پرمصرف‌ترین میوه‌ها در فصل پاییز و زمستان، بیان کرد: پرتقال، نارنگی و انار پرمصرف‌ترین میوه‌های فصل پاییز و زمستان هستند که در حال حاضر با کمبود این سه نوع میوه مواجه نیستیم.

وی پیرامون اعتراض کسبه‌های بازار از اختلاف قیمت و نرخ در میدان میوه، گفت: در میدان میوه دو گروه بازرسی وجود دارد که یکی از این بازرسی‌ها از اتاق بازرگانی و دیگری از مجمع امور صنفی در میدان میوه است که با مشاهده تخلفات به افراد تذکر می‌دهند.

ریاحی با بیان اینکه برخی از میوه‌ها دارای نرخ روزانه هستند و با میزان عرضه و تقاضا قیمت آنها هم متغیر می‌شود، اظهار داشت: قیمت چنین میوه‌هایی پس از تعیین در بازار به ماموران صنفی گزارش داده می‌شود.

وی افزود: من فکر نمی‌کنم در بازار میوه مشکل خاصی در ارتباط با تخلفات وجود داشته باشد، البته کیفیت میوه‌ها نیز در بازار میوه با همدیگر متفاوت است که این خود سبب اختلاف قیمت در بازار میوه می‌شود.

نایب رئیس اتحادیه میوه اصفهان پیرامون واردات کیوی نیوزلند به ایران، بیان کرد: درصد بالایی از کیوی اصفهان از مناطق شمال کشور وارد بازار می‌شود.

وی گفت: استان اصفهان محصول مرکبات ندارد و کیوی وارداتی از مناطق شمالی کشورمان هم بستگی به عرضه و تقاضای بازار دارد.

ریاحی با اشاره به اینکه مردم اصفهان آنچنان از میوه کیوی استقبال نمی‌کنند، افزود: سالیانه در حدود 100 تن کیوی از شمال کشورمان وارد اصفهان می‌شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار