فرماندار تویسرکان:

تویسرکان رتبه اول سرانه مطالعه در استان

فرماندار تویسرکان گفت: از نظر سرانه مطالعاتی شهرستان تویسرکان با برخورداری از سه و نیم متر مربع ، رتبه اول استان همدان را دارا است.

تویسرکان رتبه اول سرانه مطالعه در استان به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حبیب مومیوند فرماندار تویسرکان بیان کرد:  با اهتمام دولت دولت یازدهم و دوازدهم  در توسعه کتابخانه های عمومی در کشور شاهد رشد کتابخانه ها  بودیم به طوری که از سال 92 تا کنون تعداد کتابخانه های عمومی شهرستان تویسرکان از 4 باب به 9 باب کتابخانه رسیده است.

فرماندار تویسرکان افزود: اکنون هر سه شهر شهرستان  سرکان، فرسفج و تویسرکان و سه روستای بالای یک هزار و 500 نفر جمعیت، سید شهاب، اشترمل و لامیان دارای کتابخانه عمومی هستند.

مومیوند با اشاره به اینکه تنها کتابخانه ویژه کودکان و نوجوانان استان همدان در تویسرکان فعالیت می کند بیان کرد: شهرستان تویسرکان از اولین کتابخانه عمومی و اولین کتابدار در استان همدان برخوردار بوده اما این کافی نیست و فعالیت های هدفمند کتابخانه ها باید با استمرار و تداوم به نقطه مطلوب برسند.

وی گفت: امسال 300 میلیون تومان از سوی کمیته برنامه ریزی شهرستان تویسرکان به اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اختصاص یافت که 200 میلیون تومان از این اعتبار به توسعه و تجهیز کتابخانه میررضی اختصاص دارد.

فرماندار تویسرکان با اشاره به فعالیت های اثر بخش و هدفمند اداره کتابخانه های عمومی شهرستان تویسرکان افزود: تعداد اعضاء کتابخانه های عمومی تویسرکان تا پایان امسال به پنج هزار و یک نفر رسیده که در مجموع 82 هزار و 700 نسخه کتاب آماده ارائه به مخاطبان در کتابخانه های عمومی شهرستان موجود است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر به ازا هر 21 نفر از جمعیت شهرستان تویسرکان، یک نفر عضو کتابخانه های عمومی هستند و به ازا هر عضو، 14 عنوان کتاب در کتابخانه های شهرستان موجود است.

وی با بیان اینکه از نظر سرانه مطالعاتی شهرستان تویسرکان با برخورداری از سه و نیم متر مربع ، رتبه اول استان همدان را دارا است افزود: تنها نباید به توسعه سازه ای فضاهای کتابخانه ای توجه کرد بلکه مهمتر از این موضوع، برنامه ریزی های دقیق و کاربردی برای ازایش سطح مطالعه مفید در جامع و اقبال اقشار مختلف مردم به سوی مطالعه مفید است.

مومیوند افزود: بر اساس آمار اداره کتابخانه های عمومی شهرستان تویسرکان، در هفته کتاب امسال شاهد اجرای 90 برنامه متنوع در سطح کتابخانه های عمومی بودیم و عنوان مسوول کتابخانه برتر کشوری به خانم "مریم بیات" از کتابخانه عمومی شهید مدنی تویسرکان رسید.

انتهای پیام/ش.و

تویسرکان رتبه اول سرانه مطالعه در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.